Köpte min iPod nån gång i början av augusti 2004, och har då som vanligt ett års garanti!
I December 2004 går iPoden sönder, jag skickar in den på lagning och får en helt ny tillbaka med NYTT serienummer, alltså en sprillans ny iPod.
För en dryg månad sedan ringde jag till Apple och skulle köpa till 2 års extra garanti (som måste göras innan garantin går ut). Jag angav mitt ("nya") serienummer och killen jag pratade med säger att det inte är någon brådska, eftersom garantin går ut först i December. Bra tänkte jag, då kan jag vänta ett par månader med det.
Nu har den där j-a iPoden gått sönder igen. Då jag begär service på www.apple.se/support varnar dom för att garantin har gått ut och jag kommer bli tvungen att betala över 2000 kr för en reparation!
Är det här verkligen rätt? Killen jag pratade med på supporten sa ju trots allt att garantin gick ut i December och att det inte var någon brådska.
Vad ska jag göra?!?!