Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Dock kom jag att tänka på en mindre rolig sak. Testa att komma fram på www.ford.se med en Mac. Om jag har förstått saken rätt är den bara gjord för Windows, och vi andra får inte ens ett felmeddelande. Ford är medvetna om detta, men tycker inte att det gör nåt eftersom vi är så få som inte använder Windows.
Finns det fler exempel på Mac-vänliga resp -ovänliga bilsajter?
Kanske dags att dra igång nån sorts "svarta listan"?
quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk: Det är nästan så att man ska köpa en SAAB bara därför..
Hmm... va surt, var igår på väg i bilen upp till Trollhättan för att filma avtäckningen av deras nya bil men Rapport/Aktuellt styrde om oss till Åsa (ort söder om Göteborg) för att få ett utalande från en statsvetare om en helsida som danska valets vinnare hade publicerat i gårdagens DN. Den där man tackade svenska folket och samtidigt la sig i svenska valrörelsen. Synd för jag släpper gärna fram en mac för mycket i det jag sedan filmar och redigerar
Saab gillar INTE Mac. I alla fall inte Saabs flygdivision, vilket jag fick erfara när jag försökte få in Macintosh som alternativ för hem-pc-erbjudandet för ett par år sedan. Vad som hände kan ni ju läsa här .
Jag vill inte dra historian en gång till, jag och diverse högdjur på Saab kommer inte så bra överens. Finns alltså ingen anledning att reta upp dem ännu mer.
Däremot jobbar personbilsdivisionen (och även Saab:s hemsidemakare och div andra, deras reklambyrå t ex) med Mac.
Att ford inte inser att dom kommer att tappa flera kunder bara för att dom gör så hära. Det finns ju flera miljoner mac användare och många av dom kommer inte att skaffa en ford pga detta, jag kan lungt säga att dom tappar flera miljoner på grund av detta.