Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det värsta som har hänt din ipod?

Tråden skapades och har fått 110 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Var är det värsta som har hänt din ipod?

Det värsta som har hänt min ipod var bara för exakt en vecka sedan när jag hade ipod i bröstfickan, lutade mig frammåt och den åkte i backen. Den slutade inte spela (!) men när jag skulle byta låt så hände den sig, startade om sig och visade mappen med "!" på.
Fatta att jag blev desperat.
Efter den visat "!" i några sekunder startade den automatiskt om igen. Men sedan, som en gåva från åvan, 5 minuter senare, efter otaliga omstarter var den plötsligt igång igen, lika hel som innan. Mycket trevligt ögonblick.

Den fick en obetydlig buckla på hörnet och jag ska aldrig ha den i bröstfickan igen.

Vad har ni att komma med?

Allt välkommet, shuffle som mini, fanns bara inte ett alltiallo forum.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 17:45

Tappade min 10GB iPod av andra generationen i en dansk ler-åker på Rosklidefestivalen 2004 - sen ville den inte vara med längre... :eek:

Sen köpte jag en iPod mini som jag tappade i backen första dagen, när jag åkte inlines. En stor buckla blev det , men den har funkat felfritt ett helt år efter det...

Roskilde 2004:

  • Oregistrerad
  • 2005-09-28 17:43

Tvätt

Det var min dotter som höll på att tvätta och jag kom hem med min jeansjacka och med min ipod 40 g i den.
Då tog hon min jacka och la den i tvättmaskin och tvättade den.
Den gick inte att räddas
RIP

Jag hade min ipod Nano i fickan. Den blev jätterepig

Jag tappade min ipod en gång till nu, men nu bara från ca 6-7 cm höjd, på intesåhårt golv och den blev lika dan som den blev på asfalten, men gick igång lite snabbare nu. Hur mycket klarar en ipod egentligen Jag kommer nog snart ha svaret om det fortsätter såhär. makeyuu, hade du någonting i fickan då? Jag hade min 3g i fickan med hörluren (kontakten är ganska repbildande) och fick repor.

haha, nej, man behöver inte ha nåt i fickan för att nanon ska bli repig... Det värsta som hänt var att jag tappade min nano på klinkergolv från ca en meters höjd. Men det syntes inte och den slutade inte spela eller hängde sig eller nåt.

Ursprungligen av martin_stenmark:

Jag tappade min ipod en gång till nu, men nu bara från ca 6-7 cm höjd, på intesåhårt golv och den blev lika dan som den blev på asfalten, men gick igång lite snabbare nu. Hur mycket klarar en ipod egentligen Jag kommer nog snart ha svaret om det fortsätter såhär. makeyuu, hade du någonting i fickan då? Jag hade min 3g i fickan med hörluren (kontakten är ganska repbildande) och fick repor.

Nej den va alldeles tom!?!? Men Nanon e ju inte precis känd för att motstå repor bra...

Jag hade min nano kopplad till datan och den låg på en stol brevid mig. Då ringer telefonen och jag reser mig, snubblar över sladden och nano for iväg med en jäkla fart och landade på golvet. Inte en skråma!

Ursprungligen av Marcus F:

Jag hade min nano kopplad till datan och den låg på en stol brevid mig. Då ringer telefonen och jag reser mig, snubblar över sladden och nano for ivg med en jäkla fart och landade på golvet. Inte en skråma!

Gjort liknande ett antal gånger med mini'n och en gång med 4G'n. fattar inte varför men iPoden får riktigt bra fart och skjuter i princip iväg. Men de har båda klarat det bra!

här är bild på min buckla som blev efter ipoddens fall, från ca 1 meter ner i asfalten :/

eftersom min morbror håller på att fixa windows 2000 till oss (vi har egentligen windows ME, och det fungerar ju inte itunes på) så har inte jag kunnat åsamka någon större skada på pod'en än. är oerhört försiktig med den, den ligger högst upp på min cdsamling och vilar sig:P däremot råkade jag somna med den för någon vecka sedan (den är ju så söt att ligga och titta på), och vaknade med den (första tanken var "var är pod'en, jag lade den väl på skrivbordet?!:O"), fann den liggandes några centimeter under mitt lår><. stackars. tur att jag är lätt:P

Jag har haft min iPod i några minuter och det första jag gjorde var att tappa den i golvet..

  • Medlem
  • 2005-09-30 16:09

Jag råka kasta min iPod i golvet. Glömde att den var i jackfickan
Men den fungerar än idag utan problem

  • Medlem
  • 2005-09-30 17:13

har tappat min 2 gånger i stengolv från 0.5-1 meters höjd.. hände inget..

hade min 20GB i fickan på ett par byxor som skulle ner till tvätten... och högst upp i trappan glder den ur fickan och voltar hela vägen ner. inte en skråma och inte ngt annat problem heller... den låg visserligen i ett tynnt tygfodral men det kan inte ha hjälp mkt...

trevligt med kvalitet...

Hade iPod minin i fickan i hade mina nycklar där samtidigt, så det blev en stor 5 cm asstor repa 1mm bred. Har alltid mitt gummifodral på nu.

hade haft min ipod photo i typ 3 timmar, så hade jag den i jackfickan(slapp jacka), skulle gå in i bilen, den dunkar till mot dörren, fick en liten buckla på den, som bara syns om man anstränger sig dock, men det var jobbigt.. den fungerar bra nu iaf.. det enda problemet som dykit upp är att en gång fick jag inte igång music quiz, det stod typ "hittar inga spår" men jag kunde lyssna på den=), men nu går den elegant..
någon som varit med om samma problem med music quiz?

Här om veckan cyklade jag i skogen och hade min iPod 20GB 4G med mig. Föll, landade med mina 80kg rakt med höftbenet. Displayen sprack och blev färgglad, den bucklades ut på sidorna, hårddisken har nått löst i sig samt är böjd på mitten.

R.I.P

Jag åkte bil på väg till en orienterings tävling och spelade min ipod i bilen funkade helt vanligt...
men helt plötsligt låste den sig och jag kunde inte låsa upp den!
fick lämna in den (på garanti) och fick en ny var tvungen att va utan ipod i en vecka!!!!!

Det värsta som har hänt min nano är att jag gjorde ingenting och den gick ändå sönder Är inne på reparation nu (täcks av garantin, så ingen skada skedd egentligen).

  • Medlem
  • 2005-10-14 19:01

Det värsta som hänt min mini var när den föll rakt ner på ett keramikgolv från 1 meters höjd.
Det var på en Kemilektion som jag hade lagt ipoden på bordet, sen slängde jag upp böckerna på bordet och de gled på ipoden och knuffade ner den i golvet. lite läskigt den sekunden jag såg den flyga och upptäckte vad jag gjort.
men hade tur ingen större skada bara en pytteliten buckla i ena hörnet, hade en iPod socka på som antagligen bromsade det mesta av fallet.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Det värsta som har hänt min nano är att jag gjorde ingenting och den gick ändå sönder Är inne på reparation nu (täcks av garantin, så ingen skada skedd egentligen).

Men... du måste ju klara dig utan iPod medans den repareras :rolleyes:

Att klara sig utan iPod var svårt första veckan sen jag krossade min. Nu har jag dock vant mig och lider inte stort. Men visst, iPod förgyller tillvaron. Just därför borde jag återgå till att koda så jag drar ihop lite deg till en iPod Video -.-

Tappade min 2 månader gamla Ipod Mini i marken i asfalten igår. Den fick några yttre skador (stenskott), men annars så funkade den.
Det var idag som den inte orkade mer. Den la av, och sattes på ett antal gånger. Ibland kunde jag lyssna på låtarna, men dom hackade. Nu funkar ingenting.

(ber om ursäkt för dom dåliga bilderna, första bilden ser man knappt 'skadorna',man ser dom svagt och på andra bilden ser man suddigt att det är ett ! Min kamerablixt är för stark..)

usch, så hemskt... stackars alla er som har råkat tappa och paja era ipods:(
jag skulle dö (lite överdrivet kanske, men det var illustrativt iallafall:'P) om jag tappade min pod i marken><. bara tanken får mig att rysa.
änsålänge har ingenting hemskt hänt min pod. är otroligt rädd om den. det enda dåliga är att jag inte har ett fodral, så det är en massa minismå repor på hela devicen. men det gör inte speciellt mycket, ska ändå införskaffa ett snart (om apple.se bestämmer sig för att skicka det nångång i år).

Ursprungligen av Ipod_flickan:

Tappade min 2 månader gamla Ipod Mini i marken i asfalten igår. Den fick några yttre skador (stenskott), men annars så funkade den.
Det var idag som den inte orkade mer. Den la av, och sattes på ett antal gånger. Ibland kunde jag lyssna på låtarna, men dom hackade. Nu funkar ingenting.

(ber om ursäkt för dom dåliga bilderna, första bilden ser man knappt 'skadorna',man ser dom svagt och på andra bilden ser man suddigt att det är ett ! Min kamerablixt är för stark..)

Har du nån sorts shield på ipoden på bilderna man ser inte klickhjulets symboler ju... :rolleyes:

Tyckte bara det såg konstigt ut...

Ursprungligen av Marcus F:

Har du nån sorts shield på ipoden på bilderna man ser inte klickhjulets symboler ju... :rolleyes:

Tyckte bara det såg konstigt ut...

kan även kallas oskärpa? :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-11-20 23:20

Det värsta som har hänt min iPod är väl när tjejen smög in en Britney Spears låt på den.
Jag bad om ursäkt till iPoden. Och jag tror att den accepterade ursäkten, för den har inte
sagt något om det sedan dess

Ursprungligen av Marcus F:

Har du nån sorts shield på ipoden på bilderna man ser inte klickhjulets symboler ju... :rolleyes:

Tyckte bara det såg konstigt ut...

Nej, ingenting. Det är bara att min kamerablixt är väldigt stark, så symbolerna syns inte på bilden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 18:41

tappade min i backen två gånger. sen så la hårddisken av. stackars...
men det förde gott med sig. jag insåg att jag var tvungen att ha en ny, o då släppte Apple G5an o om 3 veckor drar jag till Japan där det är billigare med iPod än här hemma. då jävlar!!

Bevaka tråden