Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka tillbehör?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Medan jag väntar på att min nano så tänkte jag att det skulle vara roligt att höra vilka tillbehör folk tänker skaffa. Så mina frågor lyder:

1. Vilka tillbehör tänker du köpa (Alt. har köpt)?
2. Vilka tillbehör skulle du vilja fanns?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 22:09

1. Har beställt lanyard hörlurarna, alltså de som sitter i en halsrem och nano tubes. Funderar på om jag ska köpa en docka också men det får jag fundera lite över, tycker det är halvt som halvt nödvändigt

2. Kan inte komma på något ljust nu faktiskt...

  • Medlem
  • 2005-10-09 22:36

Finns nano tubes att köpa nånstans än så länge eller? Dåligt av apple att inte släppa skydd till nanon samtidigt som spelaren släpptes.

1. Funderar på att lägga pengarna på lite skönare hörlurar, antingen några vettiga In-Ear, eller de snoddförsedda Ipod-lurarna, får se ! Än så länge har jag bara köpt skyddsplast från iStuff.se

2. Känner mig väldigt begränsad att kunna koppla in Nanon i bilen. Eftersom min stereo i bilen inte har AUX-ingång så kan jag inte koppla den, har jag fel? Jag hoppas det och att någon vill hjälpa mig hur jag ska bära mig åt isåfall !'

Ursprungligen av daniels:

1. Funderar på att lägga pengarna på lite skönare hörlurar, antingen några vettiga In-Ear, eller de snoddförsedda Ipod-lurarna, får se ! Än så länge har jag bara köpt skyddsplast från iStuff.se

2. Känner mig väldigt begränsad att kunna koppla in Nanon i bilen. Eftersom min stereo i bilen inte har AUX-ingång så kan jag inte koppla den, har jag fel? Jag hoppas det och att någon vill hjälpa mig hur jag ska bära mig åt isåfall !'

Denna är helt laglig och enkel att installera: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=57133&path=

Ursprungligen av daniels:

1. Funderar på att lägga pengarna på lite skönare hörlurar, antingen några vettiga In-Ear, eller de snoddförsedda Ipod-lurarna, får se ! Än så länge har jag bara köpt skyddsplast från iStuff.se

2. Känner mig väldigt begränsad att kunna koppla in Nanon i bilen. Eftersom min stereo i bilen inte har AUX-ingång så kan jag inte koppla den, har jag fel? Jag hoppas det och att någon vill hjälpa mig hur jag ska bära mig åt isåfall !'

Försök hitta en begagnad iTrip

Ursprungligen av Wheelie:

Försök hitta en begagnad iTrip

Fungerar en beg. iTrip till Nano då?

Ursprungligen av daniels:

1. Funderar på att lägga pengarna på lite skönare hörlurar, antingen några vettiga In-Ear, eller de snoddförsedda Ipod-lurarna, får se ! Än så länge har jag bara köpt skyddsplast från iStuff.se

2. Känner mig väldigt begränsad att kunna koppla in Nanon i bilen. Eftersom min stereo i bilen inte har AUX-ingång så kan jag inte koppla den, har jag fel? Jag hoppas det och att någon vill hjälpa mig hur jag ska bära mig åt isåfall !'

På 2. svarar jag ice>Link
Funkar finfint till nano. www.densionsweden.se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-16 12:13
Ursprungligen av andis:

Finns nano tubes att köpa nånstans än så länge eller? Dåligt av apple att inte släppa skydd till nanon samtidigt som spelaren släpptes.

Jag har fått mina iPod nano tubes nu. Säljer av de som jag inte vill ha. Upplagda på Tradera sök på "ipod nano tubes".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-13 20:53

Tror inte det finns någon iTrip till nanon ännu. köp en AudiaX II i stället. har själv en! fungerar hur bra som heldst! (har inte testat dem med nanon men med andra mp3:or och den skall funka till alla!)

Ursprungligen av Stenelo:

Tror inte det finns någon iTrip till nanon ännu. köp en AudiaX II i stället. har själv en! fungerar hur bra som heldst! (har inte testat dem med nanon men med andra mp3:or och den skall funka till alla!)

Vill du eller någon annan här bekräfta ifall denna iTripen fungerar till nanon?
La in samma länk under forumet "Tillbehör" men har inte fått nåt bekräftat där....

Är det någon som testat ice>link då?
Är också ett alternativ gällande mitt tidigare problem - får se vad som överväger, antingen itrip eller ice>linken ?

Har icelink i min bil.
Går liksom inte att jämföra med itripen.
Skiljer ljusår i ljudkvalitet och smidigheten att kunna styra ipoden ifrån rattens knappar.

Ursprungligen av overlake:

Har icelink i min bil.
Går liksom inte att jämföra med itripen.
Skiljer ljusår i ljudkvalitet och smidigheten att kunna styra ipoden ifrån rattens knappar.

Niice !
Som sagt, får se vilket man gör...
Men ice-link beställer man från USA elle?

På tal om USA, varför finns en del riktigt snygga fodral till Nano på Apple Store i USA och inte i den svenska shoppen?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-15 11:10

Ett tillbehör som jag letar efter till Nanon är ett som gör att man kan föra över bilder direkt från kameran/minneskortet.

Ursprungligen av JoeCole:

Ett tillbehör som jag letar efter till Nanon är ett som gör att man kan föra över bilder direkt från kameran/minneskortet.

Det finns ju ett tillbehör till iPoden som för över bilderna direkt från kameran till iPoden.
Tveksam bara ifall denna fungerar till nanon? Annars dyker det kanske upp inom kort?!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-15 21:14
Ursprungligen av daniels:

Det finns ju ett tillbehör till iPoden som för över bilderna direkt från kameran till iPoden.
Tveksam bara ifall denna fungerar till nanon? Annars dyker det kanske upp inom kort?!

Den funkar INTE till Nano'n.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-17 14:20

Det kommer INTE att komma något tillbehör till nanon som gör att man kan föra över bilder till den direkt från en kamera eller Compact Flash kort.
Nanos operativsystem klarar inte det :/

En stor besvikelse, så jäkla ovärt att kunna ha bilder på den då.
Jag såg den lite som en mellanlagringringsenhet faktiskt.

Ursprungligen av JoeCole:

Det kommer INTE att komma något tillbehör till nanon som gör att man kan föra över bilder till den direkt från en kamera eller Compact Flash kort.
Nanos operativsystem klarar inte det :/

En stor besvikelse, så jäkla ovärt att kunna ha bilder på den då.
Jag såg den lite som en mellanlagringringsenhet faktiskt.

4 eller 2 Gb känns som lite utrymme för en mellanlagringsenhet för bilder...

-jonas

  • Oregistrerad
  • 2005-10-17 16:03
Ursprungligen av jonastorner:

4 eller 2 Gb känns som lite utrymme för en mellanlagringsenhet för bilder...

-jonas

Ja fast det är ju rätt mycket mer än vad som rymms på vissa minneskort.

Ursprungligen av jonastorner:

4 eller 2 Gb känns som lite utrymme för en mellanlagringsenhet för bilder...

-jonas

Tycker du att 25 000 (12500) bilder är lite?
Ifall man bortsett från musik på spelaren nu... Det är cirkus så många bilder 4 Gb resp. 2 Gb rymmer.

  • Medlem
  • 2005-10-17 17:17
Ursprungligen av daniels:

Tycker du att 25 000 (12500) bilder är lite?
Ifall man bortsett från musik på spelaren nu... Det är cirkus så många bilder 4 Gb resp. 2 Gb rymmer.

Hur optimistisk är du när du får fram dom siffrorna?

Jag har 1500 bilder på min dator tagna med en 4 mpix-kamera, dom är på sammanlagt 2 GB. Alltså får jag in ca 3000 bilder på min 4 GB nano om jag inte har någon musik på den. Visst är det en hel del men det är bara om man inte har någon musik på den, och jag har den helt fylld med musik så det får inte plats några bilder alls.

Ursprungligen av andis:

Hur optimistisk är du när du får fram dom siffrorna?

Jag har 1500 bilder på min dator tagna med en 4 mpix-kamera, dom är på sammanlagt 2 GB. Alltså får jag in ca 3000 bilder på min 4 GB nano om jag inte har någon musik på den. Visst är det en hel del men det är bara om man inte har någon musik på den, och jag har den helt fylld med musik så det får inte plats några bilder alls.

okej om vi säger så här..
Mycket beror väl på vad för bilder du tar? Är du fotograf och är ute efter högupplösta bilder som ligger på flera MB så får man inte plats med så många som jag nämnde, helt korrekt.
Är man medveten om bildens storlek så borde man veta om 2Gb/4Gb är värt att ha som mellanlagring eller inte... tycker jag iallafall!
För övrigt står den informationen på apple.se
_____________________________________

Ursprungligen av daniels:

Tycker du att 25 000 (12500) bilder är lite?
Ifall man bortsett från musik på spelaren nu... Det är cirkus så många bilder 4 Gb resp. 2 Gb rymmer.

Använder själv en 6,2 Mpixel-kamera och får plats med ca 300 bilder på mitt 1 Gb kort...
Ponera att jag har lite musik på min iPod, då skulle det bara räcka till att spara i bästa fall 1000 bilder (och då har jag bara ca 800 Mb musik kvar), och om man letar efter en mellanlagringsenhet måste det vara för lite, men visst, jag skulle ju kunna köra på lägsta upplösningen, då skulle jag få in ca 6000 bilder...

för mig så känns inte nanon som en mellanlagringsenhet, och tydligen så håller apple med mig .

-jonas

  • Medlem
  • 2005-10-17 20:28
Ursprungligen av daniels:

Tycker du att 25 000 (12500) bilder är lite?
Ifall man bortsett från musik på spelaren nu... Det är cirkus så många bilder 4 Gb resp. 2 Gb rymmer.

25 000 bilder är om man för över bilderna från datror (iTunes) till spelarna. Bilderna komprimeras då väldigt hårt och är inte större än skärmen. Man kan välja att lägga in belderna i fullstort format men då rymmer 4GB ca 3 000 bilder.

1
Bevaka tråden