Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklamerad iPod?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-16 20:06

Har haft min iPod nano sedan i tisdags och allt har fungerat jätte bra.
När jag var i stan idag och testade den med ett par externa högtalare med dockkontakt (typ bose) märkte jag att något var fel. Det kom inte ut något ljud. Testade att trycka fast den hårdare och märkta då att det var glapp i den. Samma problem har jag om jag laddar iPoden samtidigt som jag lyssnar. Då blir ljudet hel förvrängt om jag inte trycker i dockkontakten hårdare.

Ringde apple för en felraportering och vi kom fram till att det var bäst att häva köpet och få en ny hemskickad. Det var en trevlig norrman jag prata med så jag förstod inte så mycket. Jag fick dock ett mail där det stod vilket nr jag skulle ange till tnt osv. och jag uppfattade att min nya beställning fick gå före i kön.

Min fråga är nu till er som har reklamerat varor hos apple tidigare och jag undrar när den nya beställningen blir aktiv. Är det nu med en gång eller när de fått tillbaka min spelare som jag har hemma i dagsläget?

PS. det är ingen annan som har likande problem?

//Nicke

Förlåt för att jag ska säga något som inte har något med ditt problem att göra
Jag har faktiskt snackat med den norrmannen tror jag haha :D.
Han heter typ Adril :D.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-09-17 01:28
Ursprungligen av hamonio:

Förlåt för att jag ska säga något som inte har något med ditt problem att göra
Jag har faktiskt snackat med den norrmannen tror jag haha :D.
Han heter typ Adril :D.

Vad hade du för problem med ipoden som fick dig att ringa? om man får fråga...

Jag är väldigt intresserad av att köpa en nano men har inte råd just nu så jag försöker iaf hålla mig uppdaterad när det gäller problem och barnsjukdomar. Just nu är jag lite orolig för kvaliteten på LCD-skärmen efter alla skriverier.

Åter till topic:

Vet inte hur det är hos apple men hos andra företag så är det oftast så att de behandlar reklamationen med allt vad det innebär efter att de mottagit den reklamerade varan. Så tyvärr får du nog vänta lite, men du har ju iaf förtur...

Ursprungligen av erkus:

Vad hade du för problem med ipoden som fick dig att ringa? om man får fråga...

Jag är väldigt intresserad av att köpa en nano men har inte råd just nu så jag försöker iaf hålla mig uppdaterad när det gäller problem och barnsjukdomar. Just nu är jag lite orolig för kvaliteten på LCD-skärmen efter alla skriverier.

Åter till topic:

Vet inte hur det är hos apple men hos andra företag så är det oftast så att de behandlar reklamationen med allt vad det innebär efter att de mottagit den reklamerade varan. Så tyvärr får du nog vänta lite, men du har ju iaf förtur...

Jag ringde på grund att jag hade betalat med bankgiro och jag undrade varför det tog så lång tid för dem att få pengarna :D. Jag var lite orolig bara. Nu är min iPod Nano ivägskickad står det och jag väntar som bara den :D.

Du borde inte vara orolig om det där med lcd-skärmarna. Jag tror att det är en väldigt liten procent och eftersom det är så många som har köpt den så märks det och folk snackar om problemet. iPod är ju lite mer poppis än andra spelare. Jag tror inte att iPoden är den enda mp3-spelaren som har detta problem. Det uppmärksammas bara mer tror jag.

  • Medlem
  • 2005-09-17 11:24

Fick precis tag i svaret själv.

Fick en orderbekräftelse på en svart nano 4gb i inkorgen samtidigt som jag har kvar den andra hemma.
Hoppas den skickas snart så att jag slipper gå allt för länge utan.

Måste faktiskt säga att det är rätt bra service. Hade ju faktiskt bara kunnat ljuga och fått ett helt ny iPod. Ett tips för er som råkat repa den lite.

Ursprungligen av FIIZ:

Fick precis tag i svaret själv.

Fick en orderbekräftelse på en svart nano 4gb i inkorgen samtidigt som jag har kvar den andra hemma.
Hoppas den skickas snart så att jag slipper gå allt för länge utan.

Måste faktiskt säga att det är rätt bra service. Hade ju faktiskt bara kunnat ljuga och fått ett helt ny iPod. Ett tips för er som råkat repa den lite.

ursäkta om jag är lite trög, men får du behålla din nano? Alltså ha två stycken?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-17 15:59
Ursprungligen av ztaafen:

ursäkta om jag är lite trög, men får du behålla din nano? Alltså ha två stycken?

Självklart inte. Frågan var bara vem som skulle skicka först.

Ursprungligen av hamonio:

Jag ringde på grund att jag hade betalat med bankgiro och jag undrade varför det tog så lång tid för dem att få pengarna :D. Jag var lite orolig bara. Nu är min iPod Nano ivägskickad står det och jag väntar som bara den :D.

Du borde inte vara orolig om det där med lcd-skärmarna. Jag tror att det är en väldigt liten procent och eftersom det är så många som har köpt den så märks det och folk snackar om problemet. iPod är ju lite mer poppis än andra spelare. Jag tror inte att iPoden är den enda mp3-spelaren som har detta problem. Det uppmärksammas bara mer tror jag.

har med funderat på att skaffa en iPod Nano men är lite orolig för det här med lcd skärmen? vad är det som kan ha orsakat dessa problem? är det efter man haft den i fickan eller?

Vad är bästa rådet? ipod nano eller ipod mini?

1
Bevaka tråden