Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagra ändringar man gör i musikfiler i separat databas?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-16 22:50

Jag är helt ny på allt som har med iPod och iTunes att göra, så det här kanske är en enkel fråga för er andra här på forumet.

Jag har precis lagt till ett album i mitt bibliotek och tänkte lägga in framsidan till skivan så man ser den när låten spelas i iPoden. En sak som iTunes gör då som jag inte gillar är att den ändrar informationen i mp3filen.
Kan man ställa in nånstans att iTunes inte ska ändra någonting i själva mp3filen utan lagrar allt man ändrar i en separat databas?

  • Medlem
  • 2005-09-17 18:32

Blir hash-informationen fel så du inte kan använda din sfv-fil?
Big deal.

Och för att svara på frågan, nej.

  • Medlem
  • 2005-09-17 21:58

Det var ju synd, tack för hjälpen iallafall.

Jupp det suger, därför använder jag inte itunes öht.

Annars hade det varit neat med bilder till låtarna.

...och att den ändrar SFV-summan är en big deal för mig.

  • Medlem
  • 2005-09-18 11:51
Ursprungligen av bstark:

Jupp det suger, därför använder jag inte itunes öht.

Annars hade det varit neat med bilder till låtarna.

...och att den ändrar SFV-summan är en big deal för mig.

Varför då? Det är väl ändå musiken som är viktig?

  • Medlem
  • 2005-09-18 18:49
Ursprungligen av armis:

Varför då? Det är väl ändå musiken som är viktig?

Ja, och eftersom musiken är viktig så vill man ju kunna kolla att den är ok genom att jämföra checksummor.

  • Medlem
  • 2005-09-19 00:37

Kan man lägga till omslag när låtarna ligger i iPoden och på så sätt behålla låtarna på datorn oredigerade?

jag la in några bilder till låtarna (tog en jädra tid också att lägga in samma bild på samma album flera gånger på alla låtar) men då gick det långsare innan låtarna spelades upp så ja struntade i att lägga in bilder på resten av låtarna, men man måste erkänna att det är ganska nice att ha bilder med också

  • Medlem
  • 2005-09-19 00:57

La du in bilderna efter att du lagt in låtarna på iPoden?

japp, det var det ända sättet jag visste, det finns säkert något annat sätt, men ja har struntat att ta reda på det för det gör ipoden söligare och spelar inte upp låtarna lika snabbt för bilden måste laddas upp för att låten ska spelas

  • Medlem
  • 2005-09-19 12:46

Så bra att det går, i sånt fall så är det lösningen på mitt lilla problem, tack för hjälpen

Hmmm vad är formatet på det där då? Låter som man borde kunna fixa nåt script som gör det åt en.

1
Bevaka tråden