Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder i Nano?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-17 00:26

Har i dag äntligen fått min Nano. Svart, 4GB. Det är verkligen sant, den är sjukt liten och otroligt läcker. Men hur f-n bär jag mig åt för att kunna importera bilder och titta på dem på skärmen? Nanon syns inte i menylistan i iPhoto och att bara dra in en bild till Nanons ikon på skrivbordet funkar inte heller. Kör Panther.

jag gick in i iTunes, högerklickade på iPoden i vänstra menyn och valde "iPod alternativ". När nånstans finns det en flik som heter "bilder".

  • Oregistrerad
  • 2005-09-17 20:20
Ursprungligen av Alexander Thun:

jag gick in i iTunes, högerklickade på iPoden i vänstra menyn och valde "iPod alternativ". När nånstans finns det en flik som heter "bilder".

Stort tack! Hur kan Apple missa att skicka med instruktioner på en så pass vital detalj?! Otroligt.

Undrar lite över om det finns några maxgränser på hur stora bilderna får vara som t.ex. omslag till album som kopplar till låtar som man slänger in via iTunes.

Ursprungligen av weldion:

Undrar lite över om det finns några maxgränser på hur stora bilderna får vara som t.ex. omslag till album som kopplar till låtar som man slänger in via iTunes.

Nej, alla bilder konverteras automatiskt till ett format som passar till nanon. Något jag stör mig på är att man inte kan påverka kvaliteten på bilderna (tror jag?). Så de blir lite väl stora.

Jag har lagt in en bild som är 1024x768 i min nano. Gick hur bra som helst

1
Bevaka tråden