Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Docka med separat strömförsörjning?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 01:24

Om man vill ha en docka med separat strömförsörjning (inte vis usb FW etc) och line out och har en 4g Ipod, funkar det att köra med en docka från en 3g Ipod då? Har hört att den har separat ström.

Jag skall bygga en liten anläggning med ett par soundsticks uppmonterade på väggen som skall användas tillsammans med Ipoden utan någon inblandning av datorn, men jag vill att den samtidigt skall få kontinuerlig ström.

Funkar det att köra som jag har tänkt?

Tacksam för svar!

/Johannes

Ursprungligen av Komf:

Om man vill ha en docka med separat strömförsörjning (inte vis usb FW etc) och line out och har en 4g Ipod, funkar det att köra med en docka från en 3g Ipod då? Har hört att den har separat ström.

Jag skall bygga en liten anläggning med ett par soundsticks uppmonterade på väggen som skall användas tillsammans med Ipoden utan någon inblandning av datorn, men jag vill att den samtidigt skall få kontinuerlig ström.

Funkar det att köra som jag har tänkt?

Tacksam för svar!

/Johannes

Går det att använda dockan med usb-sladd och väggladdare? om jag inte har fel så har ju dockan både line out och s-video ut? hoppas jag har hjälp dig...

Ha dé bra!
/Weeman

• Oregistrerad
  • 2005-09-20 13:41

Jag har ingen tidigare erfarenhet av att använda docka så jag vet inte riktigt vad det finns för kontakter på dem.

Man har jag förstått dig rätt? Ipod i dockan, laddare i väggen med usb sladd kopplad till dockan, line out på dockan kopplad till stereon. Kan ipoden spela och ta laddning samtidigt då?

Tack för svaret!
/Johannes

1
Bevaka tråden