Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel vid istallation av nano:n

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 19:24

Får upp dessa felmeddelanden när jag ska installera min nano, nån som vet hur detta kan åtgärdas ?

Första felmeddelandet

Och det som som kommer när man har tryckt på avbryt

Vill helst slippa formatera om skiten, har försökt med en systemåterställning, det har dock inte hjälpt.

Tack på förhand.

Använder du nätverk?
Är du på ett administratörs- eller begränsat konto?
Installerar du med någon slags "alla-användare-får-använda-programmet"-inställning i installationsprogrammet?

PS Såg att man inte kan avgöra vilket operativsystem du har. XP? me, 2000, 98?

  • Medlem
  • 2005-09-20 20:57

Gör en Uninstall på Itunes. Vet inte om du installerade från Cd skivan? Jag gjorde det inte iallafall. Sen laddar du ner Itunes från nätet. Installera. Plugga in Nanon och sen ska det funka.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 21:06
Ursprungligen av d0e:

Gör en Uninstall på Itunes. Vet inte om du installerade från Cd skivan? Jag gjorde det inte iallafall. Sen laddar du ner Itunes från nätet. Installera. Plugga in Nanon och sen ska det funka.

Råkade ta bort hela katalogen manuellt av ren frustration och nu går det inte att ta bort de resterande filerna.

Installerade från skivan dumt nog.

Laddade precis ner iTunes och fick upp detta trevliga meddeladne när jag försökte istallera det:

Tack för svaren!

Ursprungligen av bha*:

Råkade ta bort hela katalogen manuellt av ren frustration och nu går det inte att ta bort de resterande filerna.

Installerade från skivan dumt nog.

Laddade precis ner iTunes och fick upp detta trevliga meddeladne när jag försökte istallera det:

Tack för svaren!

Om du med resterande filer menar filer i programmappen som inte går att ta bort pga skrivskydd, kan du alltid ta bort dem i felsäkert läge (håll inne F8 när datorn startas). Om du får bort de filerna kan det hjälpa. Annars verkade det som om installationsprogrammet inte kunde packa upp sig ordentligt. Kanske borde prova att tömma temporära filer också, med diskrensning. Tvivlar på att detta är felet men alltid värt ett försök.

Annars borde det gå om du skapade ett nytt konto och installerade den senaste versionen från internet.

...annars är det ju inte alltid så dumt att formatera datorn... gör det själv lite då och då när datorn blir för jävligt slö Jag har en P4 2.4GHz Dell men den blir seg och konstig som tusan efter ett tag. Det blir alla datorer med Windows. Fast å andra sidan har jag ju över 300 gb program, spel och skräp på mina hårddiskar... Men överväg ett skifte till Mac eller Linux.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 22:51
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Om du med resterande filer menar filer i programmappen som inte går att ta bort pga skrivskydd, kan du alltid ta bort dem i felsäkert läge (håll inne F8 när datorn startas). Om du får bort de filerna kan det hjälpa. Annars verkade det som om installationsprogrammet inte kunde packa upp sig ordentligt. Kanske borde prova att tömma temporära filer också, med diskrensning. Tvivlar på att detta är felet men alltid värt ett försök.

Annars borde det gå om du skapade ett nytt konto och installerade den senaste versionen från internet.

...annars är det ju inte alltid så dumt att formatera datorn... gör det själv lite då och då när datorn blir för jävligt slö Jag har en P4 2.4GHz Dell men den blir seg och konstig som tusan efter ett tag. Det blir alla datorer med Windows. Fast å andra sidan har jag ju över 300 gb program, spel och skräp på mina hårddiskar... Men överväg ett skifte till Mac eller Linux.

Fick faktiskt bort filerna i felsäkert läge innan jag testade installera om iTunes, det hjälpte så klart inte :/ Nytt konto har också testats med samma deprimerande resultat. Formatering har jag jag tänkt över, det känns dock som det absolut sista jag vill göra, har inte utfört den manövern sen i våras, då allt har fram tills nu fungerat utan problem.

Har hittat det smidiga programmet Anapod, testade trial-versionen och det fungerade hur bra som heslt, kruxet med det är att det kostar 25$ att köpa och det skulle äta upp hela CSN-rabatten.

Ger mig på en diskrensning som en sista åtgärd innan jag cashar för Anapod.

Tack för svaret!

En bra kompromiss skulle ju kunna vara att använda ett alternativt program, ja.

Men casha för Anapod?
http://dcplusplus.sourceforge.net/

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-09-21 10:30

De $25 som det kostar för anapod är väl spenderade pengar. Det är ett riktigt bra program och summan är inte så mycket så det kan man stödja programmerarna med.

Ja, jo, men man ska väl inte behöva betala för att få sin splitter nya iPod för 2000 spänn att funka?!!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 00:54
Ursprungligen av Se[BBB]e:

En bra kompromiss skulle ju kunna vara att använda ett alternativt program, ja.

Men casha för Anapod?
http://dcplusplus.sourceforge.net/

Been there, done it. Går dock inte att aktivera programmet av nån kostig anledning.

Får helt enkelt tjacka programmet, inget mer med det.

Tack för visat intresse!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 20:58
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Använder du nätverk?
Är du på ett administratörs- eller begränsat konto?
Installerar du med någon slags "alla-användare-får-använda-programmet"-inställning i installationsprogrammet?

PS Såg att man inte kan avgöra vilket operativsystem du har. XP? me, 2000, 98?

Använder inte nätverk.

Administratörskonto.

Ingen sån installationsinställning vad jag känner till.

Operativsystemet är XP Pro.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-09-21 18:06

Eh nej det är klart att du inte ska betala nåt extra i normalfall. I alla normala fall ska det ju funka med iTunes. Funkar inte det så får du kanske pröva nåt annat, men Apple kan väl inte stå för att din dator eventuellt är konstigt konfigurerad (om nu inte problemet är apples).

  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 06:39

Du har inte testat med att köra iTunes 5.0.1? Antar att du använder 5.0, har jag rätt?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-23 01:15
Ursprungligen av joni:

Du har inte testat med att köra iTunes 5.0.1? Antar att du använder 5.0, har jag rätt?

Testade installera den senaste versionen och det gick dessvärre åt helvete.

Får väl formatera om disken när tillfälle ges.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-25 00:29

Har nu köpt Anapod, programmet fungerar hur bra som helst, har dock två frågor:

1. Varje gång man startar Anapod försöker datorn hitta iTunes, efter en kortare session av trycka-på-avbryt-knappen kommer programmet igång, detta uppstår självklart pga att jag inte lyckats få bort iTunes helt från min dator. Finns det något sätt att avaktivera iTunessökande när man startar Anapod ?

2. Jag har utan resultat försökt hitta en funktion i Anapod som gör det möjligt att lägga till en bild på artisten/skivan bredvid låttitteln vilket ska vara möjligt i iTunes, är det möjligt att göra det i Anapod ?

Tack på förhand.

1
Bevaka tråden