Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skärmen blir svag...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-20 21:54

min ipod beter sig lite mupp ibland.

det händer oftast efter jag haft den kopplad med datorn, så sjunker contrasten jätte mycket. och den är på standard och då är den ok. men när jag tar ut den så sänks contrasten då, fast kollar man i inställningen så är den på samma ställe... så jag höjer upp den till max så ser det ut som det ska då... sen går det ett tag vet inte hur länge eller vad jag gör så funkar den som vanligt. iom jag har contrasten nu på max så blir texten väldigt framträdande, så jag sänker den till hälften(standard) igen och allt e bra tills jag kopplar den till datorn igen....

vad är det för fel? känns det igen?

Ursprungligen av yLe:

min ipod beter sig lite mupp ibland.

det händer oftast efter jag haft den kopplad med datorn, så sjunker contrasten jätte mycket. och den är på standard och då är den ok. men när jag tar ut den så sänks contrasten då, fast kollar man i inställningen så är den på samma ställe... så jag höjer upp den till max så ser det ut som det ska då... sen går det ett tag vet inte hur länge eller vad jag gör så funkar den som vanligt. iom jag har contrasten nu på max så blir texten väldigt framträdande, så jag sänker den till hälften(standard) igen och allt e bra tills jag kopplar den till datorn igen....

vad är det för fel? känns det igen?

Ja du, det låter lite konstigt. Men jag har haft liknande problem med min iPod Mini. När batterinivån är mycket låg så brukar skärmens kontrast, ungefär som du beskriver det, minska och ibland kan det uppstå linjer och liknande. Men allt detta brukar försvinna när man laddat upp batteriet igen. Men om det inte ordnar sig bör du kontakta Apple så att dom får ta sig en titt på det för så skall det ju inte vara, eller hur

1
Bevaka tråden