Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Nano lagg?!?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Min syster köpte en ipod nano idag och när den var fullladad och programvaran var installerad
på datorn koppla hon in den i en gammal dator med usb 1.1 (?) inte 2.0 iallfall

Och nu har den hängt sig och går inte att stänga av eller göra något annat för den delen.
datorn kände inte igen ipoden och det märkdes inte att den var inkopplad. nu är den som sagt helt fryst...

hur ska jag göra?

Ursprungligen av shuffle:

Hej!

Min syster köpte en ipod nano idag och när den var fullladad och programvaran var installerad
på datorn koppla hon in den i en gammal dator med usb 1.1 (?) inte 2.0 iallfall

Och nu har den hängt sig och går inte att stänga av eller göra något annat för den delen.
datorn kände inte igen ipoden och det märkdes inte att den var inkopplad. nu är den som sagt helt fryst...

hur ska jag göra?

Hände mig oxå första gången jag kopplade in den. Det är bara hålla in meny + center-knappen i några sekunder så startar den om sig. Sen funkade det igen, har aldrig hänt igen.

Ursprungligen av qvirre:

Hände mig oxå första gången jag kopplade in den. Det är bara hålla in meny + center-knappen i några sekunder så startar den om sig. Sen funkade det igen, har aldrig hänt igen.

funkade ! tack så mycket

  • Medlem
  • 2005-11-12 18:34

om det inte funkar att hålla in mitt-knappen, hur gör man då? Min nano låste sig när jag koppla in den i datorn precis, nu har den låst sig totalt...

Ursprungligen av Bury:

om det inte funkar att hålla in mitt-knappen, hur gör man då? Min nano låste sig när jag koppla in den i datorn precis, nu har den låst sig totalt...

Center-knappen +meny-knappen

  • Medlem
  • 2005-11-13 19:49
Ursprungligen av ekko90:

Center-knappen +meny-knappen

testade det också, men jag fick låta den ligga tills batteriet dog och sen starta upp den då. Då äntligen fungerade den igen

min hängde sej idag med, men efter att hålt in meny och center knappen så funka det igen Tack för hjälpen!

Min hängde sej igår. Fick "dubbla" pilar där uppe till vänter som om den spolade framåt nonstopp. Men i själva verket så spelade den på som vanligt.. Startade om ipoden mm flera gånger men efter det kände inte datorn igen den.

Nu efter meny+center och den startade om så försvann problemet. MEN, nu hittar datorn den inte och DESSUTOM vill den inte ladda längre..

Kan inte göra annat än att avråda alla från Ipod Nano

1
Bevaka tråden