Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta batteri i en iPod Nano?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå alla!

Jag går i köptankar på en iPod Nano.

iPodStyle.se nämner att om man byter batteriet hos Apple så kostar det 1 200:-. Stämmer det fortfarande och tror ni att det stämmer för iPod Nano? Jag vet att det går att komma undan billigare igenom att byta på egen hand i äldre modeller, men jag antar att Nanon är för ny för att det ska finnas info ute än.

Detta kan vara avgörande för ett eventuellt köpbeslut eftersom batteriet till slut oundvikligen behöver bytas och den processen låter väldigt dyr.

Vänliga hälsningar

lanfear

Ursprungligen av lanfear:

Hallå alla!

Jag går i köptankar på en iPod Nano.

iPodStyle.se nämner att om man byter batteriet hos Apple så kostar det 1 200:-. Stämmer det fortfarande och tror ni att det stämmer för iPod Nano? Jag vet att det går att komma undan billigare igenom att byta på egen hand i äldre modeller, men jag antar att Nanon är för ny för att det ska finnas info ute än.

Detta kan vara avgörande för ett eventuellt köpbeslut eftersom batteriet till slut oundvikligen behöver bytas och den processen låter väldigt dyr.

Vänliga hälsningar

lanfear

Nej, det går fortfarande inte att enkelt byta batteriet på iPod nano. Du måste lämna in den eller göra det själv. Om man gör det själv måste man kunna löda eftersom att batteriets sladdar sitter lödade direkt på kortet. Jag har sett info nånstans på nätet tror jag men har ingen aning om var det finns nu. Sök på Google för mer info.

  • Medlem
  • 2005-09-22 22:04
Ursprungligen av lanfear:

Hallå alla!

Jag går i köptankar på en iPod Nano.

iPodStyle.se nämner att om man byter batteriet hos Apple så kostar det 1 200:-. Stämmer det fortfarande och tror ni att det stämmer för iPod Nano? Jag vet att det går att komma undan billigare igenom att byta på egen hand i äldre modeller, men jag antar att Nanon är för ny för att det ska finnas info ute än.

Detta kan vara avgörande för ett eventuellt köpbeslut eftersom batteriet till slut oundvikligen behöver bytas och den processen låter väldigt dyr.

Vänliga hälsningar

lanfear

Det kostar faktiskt bara 1100:- att byta genom apple

En annan nackdel med byte genom apple är att man inte får tillbaka sin egen iPod utan det blir en ny, begagnad eller lagad. Det känns inte så kul om man är jätteförsiktig med sin och sedan får tillbaka en repig sak.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-23 08:17

Ibland blir man förvånad av människors ologiska tänkande. Ni har inte kommit på tanken att man kan klippa kablarna och bara koppla in ett nytt batteri på dem, utan att ens komma i närheten av en lödkolv? Naturligtvis kan det vara en fördel att använda en lödkolv även i denna operation, men det är en viss skillnad i svårighetsgrad ändå.

Ursprungligen av andis:

Det kostar faktiskt bara 1100:- att byta genom apple

En annan nackdel med byte genom apple är att man inte får tillbaka sin egen iPod utan det blir en ny, begagnad eller lagad. Det känns inte så kul om man är jätteförsiktig med sin och sedan får tillbaka en repig sak.

Menar du på allvar att jag inte får tillbaka min egen ipod om jag skickar in den för en sådan här operation... det kan bara inte stämma... varifrån kommer informationen?

Det börjar dock låta som en lite mer avancerad operation att byta batteri i en Nano, jag är tveksam om jag vill göra det själv. (Fast det är klart, pengar motiverar...)

Tack för infon iallafall!

  • Medlem
  • 2005-09-23 10:32
Ursprungligen av marcand:

Menar du på allvar att jag inte får tillbaka min egen ipod om jag skickar in den för en sådan här operation... det kan bara inte stämma... varifrån kommer informationen?

Det kommer från apples sida om batteribyte

"Replacement iPods may be new, used or refurbished."

Ännu ett tecken på att man inte får tillbaka sin egen är:

"Will the data on my iPod be preserved?
No, your songs and files will not be transferred to your replacement iPod. Please backup important files, and remove all data from your iPod before sending it to Apple. "

Ursprungligen av andis:

"Replacement iPods may be new, used or refurbished."

Säga vad man vill om batteribyteskonceptet i allmänhet så är det kanske inte jätteroligt att få en begagnad tillbaka?

Nåja, det är ju iochförsig "bara" en mp3-spelare trots allt... man kanske inte ska hetsa upp sig.

/lf

okej...
Hur lång livstid snackar vi här om angående batteriet?
månader, halvår, 1 år?

Ursprungligen av daniels:

okej...
Hur lång livstid snackar vi här om angående batteriet?
månader, halvår, 1 år?

Sök på forumet, frågan är besvarad många gånger.

Man får inte tillbaka repiga saker av apple, jag skulle nog tro att de byter skal på dem när de ändå är på gång.

1
Bevaka tråden