Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett par frågor om nanon!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag funderar på att köpa en vit 2GB Nano, och gravera in något på den, eftersom det är ju gratis Men jag vill också veta vilka för och nackdelar det finns med att gravera sin nano?

Sen vill jag veta mer om det här med Notes; eftersom jag vill kunna läsa stora .txt filer, och gillar inte att man bara kan ha högst 4kb på en fil. Så när man lägger in en .txt fil som är kanske 40kb, kommer den bara att visa 4kb av den, eller kommer den själv att dela in filen i 10 delar - 4kb var? Eftersom jag har filer som är över 250kb stora, och det vore ganska jobbigt att själv behöva dela in dom i 50+ delar :/

1års garantiet, gäller det bara ifall nanon slutar fungera utan anledning, eller täcker den olycksfall också?

Det var alla frågor jag kunde tänka ut just nu, fler förekommer nog säkert!
Tack i förhand till alla som väljer att hjälpa mig med denna mini-kris!

Ursprungligen av JanneK:

Hej, jag funderar på att köpa en vit 2GB Nano, och gravera in något på den, eftersom det är ju gratis Men jag vill också veta vilka för och nackdelar det finns med att gravera sin nano?

Sen vill jag veta mer om det här med Notes; eftersom jag vill kunna läsa stora .txt filer, och gillar inte att man bara kan ha högst 4kb på en fil. Så när man lägger in en .txt fil som är kanske 40kb, kommer den bara att visa 4kb av den, eller kommer den själv att dela in filen i 10 delar - 4kb var? Eftersom jag har filer som är över 250kb stora, och det vore ganska jobbigt att själv behöva dela in dom i 50+ delar :/

1års garantiet, gäller det bara ifall nanon slutar fungera utan anledning, eller täcker den olycksfall också?

Det var alla frågor jag kunde tänka ut just nu, fler förekommer nog säkert!
Tack i förhand till alla som väljer att hjälpa mig med denna mini-kris!

Begränsningen är 4kb per fil max 1000 filer. Alltså bara 4mb sammanlagt. Det finns program för att dela upp stora filer. Sedan länkas de automatiskt, så du läser igenom och trycker sedan på knappen i mitten för att gå till nästa del. Så det är absolut inga problem. Det största problemet är att man bara kan ha upp till 1000 anteckningar.
http://www.ambience.sk/ipod-ebook-creator/ipod-book-notes-text-conversion.php

Nackdelen med att gravera in saker är att andrahandsvärdet sjunker i varje fall om du graverar in ditt namn (som jag har gjort) men om du ändå inte ska sälja den på några år så gör det inget, för efter de åren är den ändå värd så lite. Fördelen är att det är något utöver det vanliga, alla jag känner tycker att det är jättehäftigt. Pricken över i:et helt enkelt. Visst ja, en sak till, om du graverar din nano gäller inte öppet köp (du kan inom 14 dagar lämna tillbaka din nano utan gravyr i oöppnad förpackning).

Angående garantin så är det bara helt vanlig garanti och den täcker således inga olycksfall. Men nanon är tålig så att t.ex. tappa den i golvet är inga problem. Jag tappade min för första gången idag. Strax över 1 meters höjd ner på hårt klinkergolv. Inte en skråma.

Tack så hemst mycket för svaren och den där underbara länken

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Visst ja, en sak till, om du graverar din nano gäller inte öppet köp (du kan inom 14 dagar lämna tillbaka din nano utan gravyr i oöppnad förpackning).

Vad menar du med oöppnad förpackning? Jag ringde Apple store och de sa att man får testa iPodden och fortfarande lämna tillbaka (en ograverad) på öppet köp.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Angående garantin så är det bara helt vanlig garanti och den täcker således inga olycksfall. Men nanon är tålig så att t.ex. tappa den i golvet är inga problem. Jag tappade min för första gången idag. Strax över 1 meters höjd ner på hårt klinkergolv. Inte en skråma.

Menar du inte en skråma eller inte en repa? "Folk" verkar repa den igenom att bara ha den i byxfickan, men den pallar tydligen utmärkt att droppas på ett klinkergolv utan en skråma.

Ironi.

lf

Ursprungligen av lanfear:

Vad menar du med oöppnad förpackning? Jag ringde Apple store och de sa att man får testa iPodden och fortfarande lämna tillbaka (en ograverad) på öppet köp.

Menar du inte en skråma eller inte en repa? "Folk" verkar repa den igenom att bara ha den i byxfickan, men den pallar tydligen utmärkt att droppas på ett klinkergolv utan en skråma.

Ironi.

lf

ok, jag trodde bara det gällde oöppnade förpackningar.

Nä, det syntes faktiskt inte alls att den hade blivit misshandlad på något sätt.

1
Bevaka tråden