Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iTunes och iPod mini!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem med iTunes och iPod mini.
Först så tar iTunes minst 3min innan det startar vilket brukade öppnas direkt innan, jag vet inte vad som hände! Men det största problemet är inte det.
När jag ansluter min iPod mini så får jag upp denna rutan: http://img.photobucket.com/albums/v382/KagoAi/iPodproblem.jpg
Jag installerar om iTunes men samma sak händer igen!
Vet någon där ute vad jag ska göra för att få problemet ur världen?
MvH.

• Oregistrerad
  • 2005-09-26 21:41

Har du provat med att avinstallera iTunes helt och hållet och och startat om för att sedan installera om iTunes? I Windows miljö brukar det flesta mjukvarurelaterade problemen lösas på detta sätt. Se bara till att första avinstallera iTunes, Starta om, installera nyaste iTunes och testa.

Firmware

Kolla så att det är senaste firmware i iPoden också. Finns att hitta under iPod-fliken på apple.com.

• Oregistrerad
  • 2005-09-26 22:00

Avinstallera iPod updaters samtidigt, och hämta senaste för att uppdatera iPod:en också.

Ska testa det! Tack så länge...

Samma ruta kommer upp! Och när jag ska köra iPod updater står det iPod Servicefel... Vad ska jag ta mig till?

• Medlem
  • 2005-10-30 08:53

iPod service fel

Tjena, har precis samma fel (ej ljudfel dock). Har nog testat allt och de flesta felsöknings steg. Det roliga är att jag har två datorer, på den ena har jag 2000 med servicepack 4 och den andra XP Pro med servicepack 2, USB 2.0 på båda dvs de krav som ska finnas för att det ska fungera. Provade på XP datorm ett bra antal gånger, fick exakt de fel du fick. Provade sedan på datorn med win 2000 på, fungerade hur bra som helst. Dock så ligger all musik på XP datorn som förövrigt är ny. Läste på ett annat forum att lösning kan vara att man formaterar om datorn då det är något skumt med windows. Lite jobbigt att formatera datorn bara för denna skull.....

Vart ringde du och hur har det gott med din iPod nu.

Hur avinstallerar man itunes då? Har också problem med mitt iTunes.

1
Bevaka tråden