Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

xtream Mac...vad hände...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-07-09 10:20

Är det någon här som minns den utlovade svenska gigahertzmacen xtream, eller vad den hette?

Vem låg bakom, vad hände och hur pass seriöst var det egentligen? Någon som har någon insider info?

Jag tolkade det hela som ett stort skämt från början.. o det verkar ju inte ha varit något annat heller så här i backspegeln

Jo, jag håller med Jurgen.

Synd, deras chassi var rätt snyggt om jag minns rätt.

Tja såg ut som en stor mikrofon av äldre modell.

Vi får väl se hur nya PM chassit ser ut, dom kanske anammat några drag?

Xtrem verkar från början ha varit någons "xtremt" våta dröm. Jag kan ju inte göra mer än att hoppa med i den där våta drömmen och hålla med om att den är ruskigt ball !!
Faktum kvarstår dock...alla bilder på xtrem har varit renderade i något grafiskt program och när nyheten skeppades om xtrem 1.2Ghz så var den snabbaste officiella processorn från Motorola på 500mhz...visst har man hört talas om överklockning men det här låter lite för bra för att vara sant..

Men bra ball är den..!!

kolla in på
http://www.macopz.com/xtrem/

(en gammal intervju med xtrem)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-10 10:38

Lita aldrig på ett företag som har en skärm som ser ut som en gammal cykellampa...

[ 10 Juli 2002, 10:40: Meddelandet ändrat av: Acke ]

Jag tror att de nya PowerMacarna kommer vara i stil med Xserve. Jag hoppas att de kommer i något nytt chassi också, visst är dagens chassi bra men det börjar bli rätt trist nu.

Skulle vara roligt att veta vem denne Mats Wallberg är. Var han jobbar, etc.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-10 11:21
Citat:

quote: Skulle vara roligt att veta vem denne Mats Wallberg är. Var han jobbar, etc.

Ja! Hans svar lät trovärdiga. Han verkar inte vara en bluffmakare med dolda motiv.
Någon här måste ju veta hela historien.

/ MACaron –med ibook i hängmattan.

Och vad hände med COS?

1
Bevaka tråden