Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

kan man lägga in egna spel på en ipod.
hörde om en kille som hade lagt in linux på sin så han kunde kolla på film.

Ursprungligen av loopens:

kan man lägga in egna spel på en ipod.
hörde om en kille som hade lagt in linux på sin så han kunde kolla på film.

Om man lägger in Linux på sin iPod kan man lägga in spel. Det finns typ 20 st att ladda ner. Gratis. Bl.a. Doom (dock bara till 4G color/photo). Alla iPodar utom nano och shuffle stöds av linux. Stöd för nano kommer. Och man kan kolla på film med Linux också, ja. Fast bara okomprimerad och utan ljud.

http://ipodlinux.org/Main_Page

En annan fin finess med Linux är att man kan spela in från mik med 96k kvalitet istället för 8k som man får om man köper officiella tillägg.

  • Medlem
  • 2005-09-30 13:31
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Fast bara okomprimerad och utan ljud.

de har gjort en ny version nu så man kan se på film och ha ljud samtidigt

En fråga går det att kolla på film utan att lägga in Linux på sin ipod, jag menar när den redan är som den är ?!

Ursprungligen av Zeemax:

En fråga går det att kolla på film utan att lägga in Linux på sin ipod, jag menar när den redan är som den är ?!

nej det kan man inte. Man måste ha Linux.

Måste bara fråga, har någon här fått det där med film att fungera i sin iPod 4G för jag har hört andra källor om att de inte funkar alls.

  • Medlem
  • 2005-10-02 19:58
Ursprungligen av DOWN101:

Måste bara fråga, har någon här fått det där med film att fungera i sin iPod 4G för jag har hört andra källor om att de inte funkar alls.

jag har en kompis med photo som har fått det att funka prima, fast han e ju en liten hacker.

  • Medlem
  • 2005-10-05 23:01

Går det att lägga in linux på iPod-Mini, vad jag kan förstå så går de inte elr? :S

  • Medlem
  • 2005-10-07 20:42
Ursprungligen av eKEE:

Går det att lägga in linux på iPod-Mini, vad jag kan förstå så går de inte elr? :S

det går men har ingen aning hur man gör. har försökt läsa på linux hemsida om det men det verkar för omständigt och med många jobbiga steg.
plus att det finns en ganska stor risk att man tabbar sig och typ "pajjar" podden

1
Bevaka tråden