Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första intryck av min nya iPod

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-28 15:47

Som nybliven iPod-ägare (sedan ca 60 minuter) och även forummedlem tänkte jag dela med mig mitt första intryck av musikspelaren. Det är bara en kort presentation av mitt visuella intryck och mer av ett glädje-inlägg som nybliven iPod-pappa.

Jag beställde nya iPod 20Gb med färgskärm i lördags (24/9) över nätet. Då jag var student utnyttjade jag min rabatt men tog även med gravyr (peace - love - music) i beställningen. Efter att ha läst några inlägg om leveranstider blev jag smått orolig men samtidigt överraskad när jag fick den idag (28/9). Det är tråkigt att vandra fram och tillbaka i väntan på förlossning.

Dock trodde jag att paketet innehöll något helt annat då jag såg paketets storlek. Det såg så litet ut. Men det är juh iPoden oxå... och bebisar oxå för den delen.
Hur som helst tyckte jag att själva förpackningen var minst lika snygg som spelare.

Till spelaren nu. Den är jäkligt liten, mycket mindre än vad jag kom ihåg den att vara för några helger sedan, då jag pillra på den på en fest. Minnet är juh inte som det brukar vara efter fester.

Mitt första intryck är positivt. Färgskärmen är mycket bra och jag längtar efter att få pillra mellan menyerna och fylla den med musik. Just nu ligger den på laddning och ammar så sött.
Jag är fruktansvärt nöjd och imponerad på spelaren i sig (än så länge ) men även Apples fina paketering.

Det var mitt lilla "glädje-tjut".

PS. Om moderatorn anser att jag postat tråden under fel ämne får han gärna flytta tråden under lämpligt ämne.

Ursprungligen av axa:

Som nybliven iPod-ägare (sedan ca 60 minuter) och även forummedlem tänkte jag dela med mig mitt första intryck av musikspelaren. Det är bara en kort presentation av mitt visuella intryck och mer av ett glädje-inlägg som nybliven iPod-pappa.

Jag beställde nya iPod 20Gb med färgskärm i lördags (24/9) över nätet. Då jag var student utnyttjade jag min rabatt men tog även med gravyr (peace - love - music) i beställningen. Efter att ha läst några inlägg om leveranstider blev jag smått orolig men samtidigt överraskad när jag fick den idag (28/9). Det är tråkigt att vandra fram och tillbaka i väntan på förlossning.

Dock trodde jag att paketet innehöll något helt annat då jag såg paketets storlek. Det såg så litet ut. Men det är juh iPoden oxå... och bebisar oxå för den delen.
Hur som helst tyckte jag att själva förpackningen var minst lika snygg som spelare.

Till spelaren nu. Den är jäkligt liten, mycket mindre än vad jag kom ihåg den att vara för några helger sedan, då jag pillra på den på en fest. Minnet är juh inte som det brukar vara efter fester.

Mitt första intryck är positivt. Färgskärmen är mycket bra och jag längtar efter att få pillra mellan menyerna och fylla den med musik. Just nu ligger den på laddning och ammar så sött.
Jag är fruktansvärt nöjd och imponerad på spelaren i sig (än så länge ) men även Apples fina paketering.

Det var mitt lilla "glädje-tjut".

PS. Om moderatorn anser att jag postat tråden under fel ämne får han gärna flytta tråden under lämpligt ämne.

Rolig läsning!
Hur är färgskärmen när du har den på i sol ljus? Går det att läsa vad som finns på skärmen då?

  • Medlem
  • 2005-09-28 15:56
Ursprungligen av Cappachino:

Rolig läsning!
Hur är färgskärmen när du har den på i sol ljus? Går det att läsa vad som finns på skärmen då?

Har inte testat än. Dessutom är det inte speciellt soligt idag, men jag tycker att skärmen verkar väldigt "ljusstark". Har iofs inte så stor erfarenhet av spelare med färgskärm men jag tycker att denna verkar väldigt bra. Så jag tror att den kommer att klara sig bra i solljus.

Grattis och välkommen!

  • Medlem
  • 2005-09-28 19:08
Ursprungligen av femton:

Grattis och välkommen!

Tackar!

Men nu har en fråga dykt upp! Hoppas nån kan hjälpa mig?
-I iPoden finns det under Inställningar en Samlingar Av/På, vad är det?
Kan inte hitta något om det i den nerladdade engelska manualen.

Annars har det hittills gått bra. Har fyllt den med all musik jag har (ca 6gb än så länge ) och nu ska jag testa med lite bilder.

Med andra ord fortfarande nöjd med den lilla bebisen. Hoppas den inte kommer i trotsåldern bara, hehe.

Edit:
Glöm det! Jag har luskat ut vad Samlingar-inställningen innebär.

blev du också ledsen (mja, jag blev snarare sur) när du köpte din 20gb och fick höra att de skulle släppa ipod g5 några veckor senare?:P

  • Medlem
  • 2005-10-23 11:47
Ursprungligen av the starry winter 98:

blev du också ledsen (mja, jag blev snarare sur) när du köpte din 20gb och fick höra att de skulle släppa ipod g5 några veckor senare?:P

Nej, det kan jag inte påstå. Jag är nöjd med min och kommer inte att springa o köpa en ny G5. Det här är något man får räkna med när man köper elektronikvaror. Det släpps nytt hela tiden.

1
Bevaka tråden