Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp min ipod vill inte laddas!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Okey så här börja det, köpte en ipod mini begangnad idag, kom hem och efter att läs runt här och på ipods support sida kom jag på hur jag skulle göra för att få datorn att hitta den. (gjorde en reset) Sen var allt frid o fröjd tänkte jag när jag nu kunde hitta den på datorn så drog ner softwearen för att uppdatera program varan, la in den lite fort. Då börja allt krångla... Får upp något snabb meddelande om att den måste laddas i väggen, och jag blir jätteless för jag har ingen addapter till det. Men farsan hade en kompis som hade en sån så han åker och hämtar den. Nu ligger bara Ipoden och visa samma sak hela tiden nämligen bilden som vissa att jag ska ladda den i vägg uttaget. Jag har försökt med 2 olika kablar, 2 olika konverters till Sv elkontakter, och som pricken över i så kan jag inte få kontakt med den på min datorn...

Snälla hjälp mig! Vad kan vara fel och vad kan jag testa ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-29 10:27

gör en ny reset.
ladda den i väggen. laddar den inte, kontrollera att laddaren verkligen fungerar genom att ladda en annan ipod.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-03 11:08

fast ipod mini går väl inte att ladda med en vägguttagsladdare.. eller?
för min kompis, som har en ipod mini, funkade det iaf inte och när hon sen gick till affären, så sa dom det. att ipod mini inte går att ladda via vägguttag, utan att det enda sättet var att ladda via datron..

Jo, men du måste köpa till en väggladdare..

  • Medlem
  • 2005-10-03 16:52
Ursprungligen av thecrazy88:

Jo, men du måste köpa till en väggladdare..

Varför står det i manualen till Ipod Mini att man får med en sån adapter? .. Väntar på min mini ska komma, och har pluggat in manualen som jag hitta.. Där finns en sån där fin illustration över "innehållet" i kartongen.. inklusiv vägg-adapter (dock fick min syrra ingen adapter med sin när den kom direkt från apple.se).

får vissa ström-adapter med? bara dom större ipods? feltryck i manualen?

Ursprungligen av _mw:

Varför står det i manualen till Ipod Mini att man får med en sån adapter? .. Väntar på min mini ska komma, och har pluggat in manualen som jag hitta.. Där finns en sån där fin illustration över "innehållet" i kartongen.. inklusiv vägg-adapter (dock fick min syrra ingen adapter med sin när den kom direkt från apple.se).

får vissa ström-adapter med? bara dom större ipods? feltryck i manualen?

iPod mini 1G = väggladdare ingår
iPod mini 2G = väggladdare ingår (tyvärr) inte

Hallå!

Undrar bara om batteriet (till en nano) tar någon stryk om man laddar den ofta när det fortfarande är mycket batteri kvar? Jag laddar min ofta, dock lite åt gången så att säga...
någon som vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 00:23

Alla ipods/shuffe/nano kan såklart laddas i väggen om man har en väggladdare. allt annat är BS

Hej

Jag har en ipod mini.6 gb..
Tanka över lite musik igår till den genom itunes.. som jag hade på datorn.. den va nästan full laddad.. sen stog de bara att den behövde laddas.. och nu får jag inte ens på den sätter i usp kabeln i datorn och det händer ingenting förut hitta den USB ingång,
provade på min andra dator, samma problem där?
nån som vart med om detta?

Ursprungligen av rockykatt:

Jag har en ipod mini.6 gb..
Tanka över lite musik igår till den genom itunes.. som jag hade på datorn.. den va nästan full laddad.. sen stog de bara att den behövde laddas.. och nu får jag inte ens på den sätter i usp kabeln i datorn och det händer ingenting förut hitta den USB ingång,
provade på min andra dator, samma problem där?
nån som vart med om detta?

Testa att göra en resett på iPoden.

Verkar vara en populär tråd att kapa denna...

Ursprungligen av xtrem:

Alla ipods/shuffe/nano kan såklart laddas i väggen om man har en väggladdare. allt annat är BS

Ok, va behöver jag göra/köpa för att kunna ladda min nano men en väggladdare? Måste jag köpa ett nytt batteri, eller kan jag behålla mitt "gammla"?

Svara gärna!

Ursprungligen av KeN*CiK:

Ok, va behöver jag göra/köpa för att kunna ladda min nano men en väggladdare?
Svara gärna!

Köpa en väggladdare

Du behöver inte byta batteri ta det lugnt, surfa in på apple.se och kolla store, ipod produkter och ström, där hittar du en laddare.

Ursprungligen av bengan_fbk:

Köpa en väggladdare

Du behöver inte byta batteri ta det lugnt, surfa in på apple.se och kolla store, ipod produkter och ström, där hittar du en laddare.

Tack Snälla för det snabba men givande svaret!!

Tyckte jag läste någonstans att man var tvungen att lämna in sin ipod för att det skulle fungera med väggladdning... tydligen handlade det om något annat

hur resettar jag?

hur resettar jag den ??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-05 15:38

Snälla ANVÄND SÖK!!!!

Börja med att läsa i NYBÖRJARTRÅDEN!
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=47486

1
Bevaka tråden