Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

29 sept: Jag har köpt en iPod.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Rimbo
  • 2005-09-29 22:27

Kalaset kostade 4 868 kronor, och ägde rum på Macoteket i Uppsala. Stort tack till personalen där; bankens datorer strulade och jag kände mig väldigt långt hemmifrån när 4 868 kronor (helt korrekt) summa, drogs från mitt konto, men butiken fick aldrig igenom betalningen. En kopp kaffe, en enorm generositet och empati från butikspersonalen, och femton minuter senare var dock allting löst.

Vad köpte jag?

• iPod 60Gb.

• iPod Dock.

• iPod Dock to Firewire cable.

Sammanfattningsvis fungerar allting precis som det ska, sakerna jag köpte och dess samarbete med datorn (PowerMac G4). Jag satt (precis som jag gjort med fornminnet till mp3 spelare i min mobiltelefon) och förde över några låtar på måfå via iTunes, då jag insåg vad jag höll på med; jag tog hela "Musik" mappen istället ;-), jag kan inte svära på att våran tidsålder bara gått till det bättre, men den rymmer onekligen en hel del mer.

Ja, det var nog allt. Mobiltelefonen, förövrigt, rymmer också den digitalkamera jag har, så jag kan desvärre inte visa några bilder. Men visst har vi sett en iPod förrut.

Vi har varit inne på ämnet standardlurarna förrut, och det är väl det enda av det jag köpte idag som lämnar mer att önska, men gör inget misstag av det hela; de är de bästa lurar som jag har fått med någon produkt jag köpt, "på köpet", mao. Det finns tio tusen gåner bättre lurar, men det finns en miljard sämre också, som skostar tio gånger mer.

Nåja, det var nog allt. En dyr dag, men rolig. Jag törs garantera att min nya iPod kommer att påverka min fysiska kondition.

Grattis till ett, förhoppningsvis, bra köp!
(Borde du inte skrivit detta under Presentationer istället?)

• Medlem
  • Rimbo
  • 2005-09-29 22:43
Ursprungligen av femton:

Grattis till ett, förhoppningsvis, bra köp!
(Borde du inte skrivit detta under Presentationer istället?)

Det är möjligt, jag var lite osäker. Kan nån admin flytta det? Eller kan jag göra det själv? Jag måste kolla...

1
Bevaka tråden