Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DecalGirl/iStuff crystal skydd

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-11-04 23:29
Ursprungligen av forsberg_80:

Hehe, jag eldade inte på nanon, utan höll den ungefär 5 centimeter ovanför lågan.

Hade som sagt värmt "skyddsplasten" mer och mer med olika hjälpmedel utan att det blev nån skillnad. Står i instruktionerna att värme (dock med hårtork) gör susen om plasten inte blir bra.
Så tillslut (eftersom ingenting hände med plasten, var fortfarande grådaskig och småbubblig) värmde jag ovanför en tändare, som sagt 5cm ovanför lågan i kanske 5 sek. innan mitt lilla missöde uppenbarade sig.

Inte mitt smartaste drag här i livet, men inte helt ologiskt heller...

haha.. jao man lär sig av sina misstag.

köper man invisible shield så får man åtminstone vad man betalat för!

http://www.untenohana.com/archives/videos/ipod_scratch_test/

blir du inte övertygad av detta så blir du inte övertygad nånsin.. hoppas bara det inte ser så illa ut som det gör med den, men det står det var taget i starkt solljus... köper man skyddet på istuff? vet nån vad de har för leveranstid? i USA kostar skyddet $25, ungefär 200 kr.. hmm

Ni som har invisible shield, har ni versionen med "click wehel cut out", eller den som täcker hela spelaren?
Det är ju "click wheel cut out" som de har på istuff. Det verkar som att det är bättre, ser snyggare ut också, då är ju hjulet fortfarande matt.

Vad tycker ni som har de två olika varianterna?

CRYSTALSHIELD vilken skillnad är det mot INVISIBLESHIELD till nanon alltså !?

okej, men displex .... funkar det även på baksidan av Nanon ?????

Ursprungligen av klääjs:

okej, men displex .... funkar det även på baksidan av Nanon ?????

Den är väl i huvudsak gjort för att polera displayer... Finns väl något slags medel från krom, va? Det borde det finnas, iaf

Ursprungligen av Jackman:

Den är väl i huvudsak gjort för att polera displayer... Finns väl något slags medel från krom, va? Det borde det finnas, iaf

Jag tror att jag läste om nån som hade testat nåt för krom på sin och det hade blivit repigt.. Jag ska se om jag hittar tråden igen...

http://www.ipod.se/forum/showpost.php?p=368590&postcount=26 d va nått..

  • Medlem
  • 2005-11-17 19:16

jag fick min invisible shield med cutout click wheel, har inte sett någon annan. det JÄTTEROLIGA/TREVLIGA var att min ipod var sönder när jag fick den ( tydligen ) vilket visade sig en vecka efter, så jag var tvungen att lämna in min ipod på lagning, hejdå till dem 200 kronorna, och sen får man en ny utan gravyr, värde 100 kr hos juvelerare, så det är ju trevligt, 300 kr back bara för att man får en defekt spelare som slutar fungera efter mindre än en vecka

Ett svensktillverkat plastskydd...

Ville bara tipsa er om detta skyddet som finns till iPod Nano...
Fult, snyggt? Döm själva Läs här !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-31 09:59
Ursprungligen av daniels:

Ville bara tipsa er om detta skyddet som finns till iPod Nano...
Fult, snyggt? Döm själva Läs här !

det är testat här på ipod.se. kolla i testet julklappstips #3

  • Medlem
  • 2005-11-17 08:35

Min crystal shield har börjat lossna, och nu har det hamnat skit under den. Inte så kul, men jag satte på den för att jag ville inte att den skulle få så mycket repor när jag är ute och springer och nycklarna ligger i samma ficka, men nu har de alltså börjat lossna. *suck*. Så jag har beställt ett silikonfodral (Zcover ice clear) till min svarta nano.

  • Medlem
  • 2005-12-30 18:34

Nån som har apples ArtWizz skyddsfilm? Är det bra? För och nackdelar jämfört med andra alternativ?

Ska beställa ett iGlaze skydd till min iPod video 30gb http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=55452&highlight=iglaze och det medföljer där ett ChrystalShield till baksidan. Hur nöjda är ni med skyddet för endast baksidan? Som jag förstår det täcker den undersidan och inte sidorna, stämmer det?

Bevaka tråden