Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skall man göra något speciellt med en ny iPod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag fick jag en helt ny iPod 20 gb med färgskärm, då den andra varit på reperation, så fick jag enh helt ny. Men skall jag göra något nu i början med den, den ville bli laddad direkt, så dne ligger nu på laddningen, men skall man typ ladda upp dne och sedan ut den ett visst antal gånger,.

Första gången skall man helst ladda den ordentiligt, minst 16 timmar. Sen är det alltid bäst (oavsett vilket laddbart batteri det är) att ENDAST ladda det när det är slut. Då håller det längre!

Ursprungligen av folkow:

Första gången skall man helst ladda den ordentiligt, minst 16 timmar. Sen är det alltid bäst (oavsett vilket laddbart batteri det är) att ENDAST ladda det när det är slut. Då håller det längre!

FEL! Den ska helst laddas så ofta som möjligt och helst innan batteriet är helt slut. Det är ett litiumjonbatteri som fungerar lite annorlunda än äldre batteriet. Batteriet mår alltså bäst om man laddar det så ofta som möjligt, oavsett hur mycket som är kvar. Då får man bäst livslängd.

Batteriet laddas upp till 100% på 4 timmar och inte 16 timmar. Alltså slutar den automatiskt att ladda efter 4 timmar.

• Oregistrerad
  • 2005-10-01 14:06

Jepps, stämmer bra det Sebsis.. Li-ion/Li-Polymer batterier försämras ju fler totalaurladdningar görs, därför är det bättre att alltid ladda upp den innan den dör.

Ni-Mh vart äldre generationens batterier som trivdes bäst med att laddas upp 16-18 timmar första gången + totala urladdningar.

Ursprungligen av Starfruit:

Idag fick jag en helt ny iPod 20 gb med färgskärm, då den andra varit på reperation, så fick jag enh helt ny. Men skall jag göra något nu i början med den, den ville bli laddad direkt, så dne ligger nu på laddningen, men skall man typ ladda upp dne och sedan ut den ett visst antal gånger,.

Jag tänkte en sak.. Varför säljer du inte den nu medans den e ny?.. Sen kan du vänta några månader o köpa iPod G5 istället..

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Jag tänkte en sak.. Varför säljer du inte den nu medans den e ny?.. Sen kan du vänta några månader o köpa iPod G5 istället..

Om du vill ha en iPod med mitt namn ingraverat så visst då sälje rjag den:P Men sedan finns det inga tecken på att G5 skal släppas inom dem närmasta månadenra. iPod släppte ju nyss en modell (nanon). Men vet du mer än jag kanske:P

1
Bevaka tråden