Jag har gjort denna tråd för att se om det finns fler som tycker som jag, dvs tycker om ipod men hatar mac och apple i övrigt. Det svider i mig att betala till apple som gör så dåliga datorer och program, såsom quicktime mm. Men man måste ju ha ipod eftersom dom är överlägsna.
Tänkte bara kolla om nån håller med mig
Snälla moderators ta inte bort tråden för den skadar ingen.
Kan inte säga att jag håller med dig. Jag har alltid varit en PC användare men skulle gärna köpa en Mac om de inte vore så dyra jämfört med tekniska specifikationer och om de hade haft bättre programsupport. Jag har ett stort behov av att kunna installera ovanliga program och spel.
Om du kollar på Apples hemsida ser du att t.ex. för 12000 får du en iMac med 1.8 GHz processor, 512 mb ram, 160 gb hårddisk och ATI Radeon 9600 128 mb.
Jag har en 3 år gammal Dell. Den kostade 13000 kr. Då ingick 15" plattskärm, skrivare/kopiator/skannar och kvadrofoniska högtalare med subwoofer. Den har 2,4 GHz processor, 512 mb ram, 370 gb hårddisko och ATI Radeon 9700 128 mb. Nu är den värd mindre än 5000 spänn...
sååååå, ni kanske förstår att jag tycker Mac är för dyrt. Jag tror dock inte jag hade ångrat mig om jag hade köpt en Mac. Apple har en otrolig finish på alla sina produkter som gör dem en fröjd att använda.
En konstig faktor med Appleprylar är att man koncentrerar sig på upplevelsen snarare än de tekniska kapabiliteterna. Jag brukar alltid bedömma prylar efter deras tekniska förmåga och fråga detta allra först men när jag såg nanon första gången glömde jag fråga hur mycket den rymde... Jag koncentrerade mig helt på designen och färgskärmen.