Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Funktioner till iTunes!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Grundläggande funktioner jag länge har efterfrågat till iTunes

• CD-TEXT, väldigt konstigt att det fortfarande inte finns i programmet

• Grafisk start och stop, endast numeriskt.

• Grafisk låtöversikt och process indikation

• Dynamiskt betyg system. Betygen borde ha datumstämpel, eftersom smaken ändras.

• Anpassad antal kolumner vid konvolut utskrift även när man gör ett CD-inlaga

Kommer du på några fler? :rolleyes:

/Simon

Jag tycker inte nån av funktionerna ovan är direkt "grundläggande". Hur många cd-spelare stödjer CD-text t ex? Och hur många skivor säljs det som har det? Har väl 2-3st såna av över 300 skivor totalt.

Sen måste jag säga att jag inte förstår punkt två och tre. Grafisk hurdå och process indikation?

Den sista däremot verkar vettig.

Tja, Rickard.

Med Grafisk låtöversikt och process indikation menar jag att man ska kunna se när det händer något i låten man lyssnar på, som man kan göra med en vinylskiva. Vilket skapar förväntningar och låtar blir både en visuell upplevelse som musikalisk. Process indikation har redan iTunes där man ser var på låten man befinner sig, men inte i kombination med låtöversikten. Men jag kan hålla med om att detta inte är en grundläggande funktion.

Nu kan man om man väljer "Visa info" tala om för iTunes när en låt ska börja och sluta om man skriver in tidskoderna för start och slutpunkt. Det gör att man får ett bättre resultat när man skapar en playlist för en fest eller bränner en mixtape, så man slipper långa låtar och fade outs. Men det hade ju varit bättre om man kunde sätta dessa punkter på ljudvågen istället (grafiskt), Då ser man exakt när låten börjar och när man vill att låten ska sluta. Nice också om man vill att dessa start och slutpunkter bara ska gälla i den aktuella spellistan och inte på låten generellt.

CD-Text har alla brännar program jag känner till för WinXP. Och eftersom alla nya DVD/CD spelare med grafisk display använder CD-text är det ju en enkel och billig funktion som iTunes borde implementera.

Kommer du på några fler vettiga funktioner?

1
Bevaka tråden