Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hacker med OS X!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som många av er säkert sätt så har jag fallit platt för terminalen och det ogästvänliga och skitfula, men läskigt kraftfulla gränssnittet. Jag vill lära mig mer, jag vill kunna allt!!
Jag har förstått att det tar tid att lära sig UNIX, men trägen vinner. Någon som vet var man finner litteratur som hjälper en på traven? (Har redan fått tips om "Lär dig UNIX på 24 timmar")

/JO

Well, det finns väl ungefär hur mycket som helst att läsa i ämnet, din närmaste bokhandel har nog en bunt olika unix-böcker och din närmaste sökmotor har nog ännu fler sidor med unixinformation....

En sak man kan göra, som jag minns att jag själv gjorde när jag installerat min första Linux för 6-7 år sen, skriv följande i terminalen.

cd /bin
whatis * | more

du får nu upp en en kortfattad beskrivning av de flesta kommandona, är det något du tycker låter intressant/cooly/konstigt, skriva "man <kommandonamn>" för att läsa mera, kommandonamnen är det som står längst till vänster , dock utan paranteser, gör sedan samma sak i /usr/bin, /sbin och /usr/sbin, kanske ett lite väl nördigt sätt att lära sig UN*X på, men är man vettigirig och vill veta vad som finns är det ett ganska enkelt sätt att få information...

1
Bevaka tråden