Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sångtexter i din iPod med "Evil Lyrics"

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ville bara tipsa om en bra liten applikation som funkar både till iTunes och winamp kallad
EvilLyrics.

Applikationen kör igång automatiskt (om man vill) när man spelar upp en låt och letar efter närmaste sångtext till låten på olika sajter. Det går att koppla till ett litet "bibliotek" som sparar de texter man vill behålla så man enkelt kan gå in och klippa och klista in sina texter under "Lyrics"-tabben i filinformationen för ljudfilen. Det ska ju tydligen implementeras i de flesta iPods att man ska kunna läsa texterna i dem under uppspelning av låten.

Det finns t.o.m. lite karaokefunktioner för alla er Idol-wannabies

Mycket nöje!

Fungerar detta till Mini oxå eller bara till de stora iPodarna?
Och tar texterna mkt plats i iPoden?

Jag tycker det låter som att det fungerar i iTunes, och inte i iPod-spelaren. Min iPod mini har i alla fall ingen uppkopplingsmöjlighet att hämta hem låttexter från sidor på internet.

  • Medlem
  • 2005-10-09 11:02
Ursprungligen av Marzocchi:

Jag tycker det låter som att det fungerar i iTunes, och inte i iPod-spelaren. Min iPod mini har i alla fall ingen uppkopplingsmöjlighet att hämta hem låttexter från sidor på internet.

Men förhoppningsvis har du internetuppkoppling till datorn du kör iTunes på, och med den laddar du hem texterna. Sedan för du över dom med iTunes till din iPod. Låttexter funkar bara på nanon än så länge tror jag.

Ursprungligen av andis:

Men förhoppningsvis har du internetuppkoppling till datorn du kör iTunes på, och med den laddar du hem texterna. Sedan för du över dom med iTunes till din iPod. Låttexter funkar bara på nanon än så länge tror jag.

Ok, tack för svaret.

Men var fan ska man trycka för att ladda ner det?

http://www.evillabs.sk/evillyrics/download.php

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Men var fan ska man trycka för att ladda ner det?

http://www.evillabs.sk/evillyrics/download.php

använd länken i rage77's inlägg

Ursprungligen av thecrazy88:

använd länken i rage77's inlägg

men om jag trycker på den kommer jag till startsidan.. Sen måste man trycka på download evillyrics.. sen kommer man till den sidan jag länkade innan... De funkar ju fan inte att ladda ner!!

Ursprungligen av Ollesallagetter:

men om jag trycker på den kommer jag till startsidan.. Sen måste man trycka på download evillyrics.. sen kommer man till den sidan jag länkade innan... De funkar ju fan inte att ladda ner!!

http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tag=srch&qt=evillyrics&tg=dl-20&search.x=18&search.y=3

Ursprungligen av Ollesallagetter:

men om jag trycker på den kommer jag till startsidan.. Sen måste man trycka på download evillyrics.. sen kommer man till den sidan jag länkade innan... De funkar ju fan inte att ladda ner!!

Ok, då vet jag inte.

Ursprungligen av thecrazy88:

Ok, då vet jag inte.

Jävla skithemsida

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Jävla skithemsida

Men har du testat http://www.download.com/3120-20_4-0...x=18&search.y=3 som alex_alex skrev?

Testade programet å tyckde det va skräp, hittar nästan inga sångtexter och när det gör det så laddas dom inte ner, svara om ni tycker jag har fel. Kan ju vara så att jag inte gjort på rätt sätt

Ursprungligen av thecrazy88:

Fungerar detta till Mini oxå eller bara till de stora iPodarna?
Och tar texterna mkt plats i iPoden?

Sångtexterna och album-artworken fungerar finfint på min iPod Nano iaf, så det är inte bara till de stora iPoddarna

Ursprungligen av Ford Prefect:

Sångtexterna och album-artworken fungerar finfint på min iPod Nano iaf, så det är inte bara till de stora iPoddarna

Jo, men tydligen så funkar det BARA till Nano...

men, har ni några andra program för att visa text i itunes eller i ipoden, såg artikeln om att pearlyrics hade lagt ner, men man måste ju kunna få ner det nånstans=), har windows förresten så pearlyrics kanske inte funkar? förslag tack...

1
Bevaka tråden