Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem men uppdatering av statistik utan auto sync

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-10 09:31

Hallå hallå.

Japp, dags för min första post här. Fick just min Ipod 20 gb.
Helt underbar

Nu till min fråga:

Jag har slagit av autosync men har observerat att information som betyg och hur många gånger spelade inte förs över från ipoden till itunes och vice versa.

Så jag gick in på inställningar och valde "Uppdatera endast markerade spellistor automatiskt" och kryssade i några.
Men då tömdes min ipod på allt annat!

Går denna statistik funktion inte och använda utan auto sync?

Tack

När jag har fört över låtar från iTunes till iPod så följer alltid informationen om hur många gånger låten har spelats och vad den har för betyg med (från iPod till iTunes funkar däremot inte alls eftersom det inte är möjligt utan specialprogram). Och jag har aldrig använt mig av autosynk. Så det enda jag kan komma på är att du kanske använder dig av det senaste iTunes 5.0.1? Själv använder jag nämligen i nuläget 4.8 (hade ingen kopia av 4.9 kvar) eftersom den senaste uppdateringen förstörde min namn-DNS.
Om detta är fallet så skulle jag rekommendera att du försöker leta upp en äldre version av iTunes om det är väldigt viktigt för dig att statistiken följer med.

Och välkommen in i iPodens fantastiska värld föresten!

1
Bevaka tråden