Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lägger jag in bilder på min nano?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-14 13:48

snälla hacka inte på mig om att läsa i manuealen för i den snabbstartsguide jag fick hittar jag inte :S

antar att det inte är så avancerat så om nån vänlig själ bara kunde skriva lite snabbt så skulle jag vara oerhört tacksam

Ursprungligen av Xelar:

snälla hacka inte på mig om att läsa i manuealen för i den snabbstartsguide jag fick hittar jag inte :S

antar att det inte är så avancerat så om nån vänlig själ bara kunde skriva lite snabbt så skulle jag vara oerhört tacksam

Du importerar bilderna lättast via iTunes (Inställningar > iPod > Bilder > Synkronisera bilder från > Din bildmapp .
Enkelt eller hur?

Hur lägger man in Notes då?
Tack i förhand!

Ursprungligen av JanneK:

Hur lägger man in Notes då?
Tack i förhand!

Här finns en beskrivning:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93951

  • Medlem
  • 2005-10-15 09:42
Ursprungligen av JanneK:

Hur lägger man in Notes då?
Tack i förhand!

Det står i manualen på sid. 41, manualen hittar du >> här <<

  • Medlem
  • 2005-10-15 00:35

tackar hittade de

Men hur får man in albumspecifika bilder, på min flickväns funkar det, men på min verkar jag ha fullständig låt/album/artist info istället.

//Kropotkin

  • Medlem
  • 2005-11-09 09:49
Ursprungligen av Kropotkin:

Men hur får man in albumspecifika bilder, på min flickväns funkar det, men på min verkar jag ha fullständig låt/album/artist info istället.

//Kropotkin

Vad menar du med albumspecifika bilder?

Ursprungligen av Kropotkin:

Men hur får man in albumspecifika bilder, på min flickväns funkar det, men på min verkar jag ha fullständig låt/album/artist info istället.

//Kropotkin

Om du menar bilder på dina album som visas när musiken spelas, så gör enklast genom att...
1. Läsa manualen... eller
2. Markera samtliga låtar från ett album, högercklicka och välj Visa info
3. Välj Ja på dialogrutan som dyker upp.
4. Nu ser du fönsret "Information om flera spår", där bockar du för "Bildmaterial" och dubbelklickar i den toma rutan och letar reda på din albumbild.
5. Klicka OK - Lägg in albumet i iPoden och så är de klart

Hur lägger jag in filmer på min ipod, har laddat hem filmer i rätt format, lägger in dom i biblioteket för filmer i itunes, men programet synkar inte över filmen till ipoden

  • Medlem
  • 2005-11-09 10:26
Ursprungligen av bjarhed:

Hur lägger jag in filmer på min ipod, har laddat hem filmer i rätt format, lägger in dom i biblioteket för filmer i itunes, men programet synkar inte över filmen till ipoden

Har du ställt in att iTunes ska uppdatera videos automatiskt då? Om inte, läs i manualen hur du ska göra.

Tack Daniels, jag hittade inget om detta i manualen jag fick med på skivan, underligt. Men funkar metoden som du skrev ovan även när filerna ligger på poden? Vidare undrar jag hur jag får strörre bild att visas på poden, har lyckats få in bilder nu, men de är såå små.

Mvh

Kropotkin

Ursprungligen av Kropotkin:

Tack Daniels, jag hittade inget om detta i manualen jag fick med på skivan, underligt. Men funkar metoden som du skrev ovan även när filerna ligger på poden? Vidare undrar jag hur jag får strörre bild att visas på poden, har lyckats få in bilder nu, men de är såå små.

Mvh

Kropotkin

Fullständig manual och andra FAQ.-frågor finns besvarade här .
Hur menar du att du vill ha större bild på Nanon? Om jag förstått det rätt så komprimeras bilderna till nanons upplösning och visar dom i den storlek som är möjlig. Små bilder > liten visning och tvärtom.
Jag har precis kommit från en 20-årsfest och är inte kapabel till att ge dig ett svar på din första fråga. Om du inte får svar innan morgondagen så ska jag isåfall ge dig ett! Lycka till, iPod är en entertainer!

1
Bevaka tråden