Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lurad?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

går så bara hände det någonting med iPoden ni vet där man pluggar i hörlurarna när jag hade den i fickan så bara brusade det till och sen så måste lurarna sitta på ett specielt sätt annars så brusar det eller så hörs det i en hörlur.+ att jag köpte den i spanien av en ni vett
en indier som man inte får något kvitto av ett sånt här köpcentrum där man inte får något kvitto!!
så nu är jag orolig ifall apple ersätter felet eller om det vill se kvitto den blev ju ändå köpt i sommras...

Frågan är om man kan kalla det lurad när man köper nåt utan att få kvitto. Jag skulle nog kalla det skylla sig själv.

Men reparation kan man få gjord här: http://depot.info.apple.com/ipod/

Där går det på serienummer och inget kvitto behövs. Du kan inte gå och lämna in den nånstans för att få en reparerad utan det görs via nätet. Sen kommer nån speditör och hämtar den hos dig och lämnar den efteråt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-16 10:14

Nu ska du inte lura honom.

Via serienummret ser bara apple när hans mini lämnade fabriken. om den sedan lämnade för mer än 1 år sedan kommer de fråga honom om kvitto för bekräfta att han fortfarande har garanti. har han inget kvitto då så blir det problem

Luras jag? Dum eller?

Om han köpte den i somras är den ju knappast tillverkad för mer än ett år sen. Självklart kan de komma att fråga efter kvitto om den är äldre än ett år men det kändes ju inre relevant i detta fall. Sen har jag nog aldrig hört om nån som fått uppvisa kvitto när de gjort anmälan på internet. Jag har aldrig ens hört om nån som blivit kontaktad av Apple efte att man gjort en anmälan. Det verkar vara ett slutet system utan speciellt mycket mänsklig inblandning.

så...

hur gör jag nu när den blir repererad?

Ursprungligen av metallimania:

hur gör jag nu när den blir repererad?

Det står ju 4 inlägg upp. Läs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-16 23:49

Jag fick skicka in kvitto när jag skulle skicka in en mini med ca 1 vecka garanti kvar.

Bara för att han köpte den i somaras betyder ju inte att den är under 1 år. särskilt inte ifrån en pakistan/indisk affär i spanien. kan ju ha stått hur länge som helst där.

Köper elektronik utomland och vet att man inte kommer att få ett kvitto så får man skylla sig själv när prylen pajar.

enligt mig så låter det mer som problem med hörlurarna, möjligen ett glapp i sladden.
Har du testat att byta hörlurar?

1
Bevaka tråden