Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag undrar över wma filerna jag har.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska köpa en av de nya poddarna (svart).
Och jag undrar vad jag ska göra med alla mina WMA filer som fyllt datan ialla år.?
Vissa säger att iTunes tar hand om dem på något sätt och man kan fort lägga dem på sin pod men gör iTunes verkligen det utan att man måste ha dubbla filer en i WMA och en i mp4 eller vad nu iTunes överför dem till?

När du installerar iTunes så väljer du att iTunes ska leta upp och lägga din musik i iTunes-biblioteket.
I iTunes markerar du alla låtar, högerklickar du och väljer konvertera till aac.
Det tar ett tag och när det är klart kan du ta bort alla dubbletter, men skapa backupfiler ifall det inte skulle funka.
Hoppas det funkar.

MVH/ Marcus

Okay det låter ju bra
Men har du provat det?

Jag gjorde så med mina mp3-filer som jag hade till min JoS innan så de funkar nog.

Vilken tur då men måste man ha backupper?

Ursprungligen av Kompisen:

Vilken tur då men måste man ha backupper?

backup på skivor om man vill vara säker att man inte går miste om något.
Du kan aldrig ha för många backups på data - gärna backups på backups !

Okay men då kan jag göra mp3 skivor som inte spelas i vanliga spelare va bara i mp3 spelande cd spelare????

Slipper jag ha miljon tals skivor och ha bara 10.

Det borde funka bra.

okay ^^

hm

Ursprungligen av Kompisen:

Jag ska köpa en av de nya poddarna (svart).
Och jag undrar vad jag ska göra med alla mina WMA filer som fyllt datan ialla år.?
Vissa säger att iTunes tar hand om dem på något sätt och man kan fort lägga dem på sin pod men gör iTunes verkligen det utan att man måste ha dubbla filer en i WMA och en i mp4 eller vad nu iTunes överför dem till?

Jag köpte en nano och det var ju trevligt men.... alla mina 400 skivor jag köpt och gjort till wma, de blev inte vackra att lyssna på, först omgjorda från cd till 96kbit wma sedan konverterade till i itunes till nått annat skit, blev kass!! nu håller jag på göra om hela skiten till 128 kbit mp3..... det kommer att ta tid men ljudet blir super bra!

okay det var ju synd men mina wma är i 195kb/s det kanske blir bättre då.

1
Bevaka tråden