Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano v.2?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-16 19:46

Jag har hört att Nanon repar sig otroligt lätt, och jag har hört om att en ny Nano med nytt material kommer. Vad tror ni? Vad vet ni?

Ursprungligen av alexz:

Jag har hört att Nanon repar sig otroligt lätt, och jag har hört om att en ny Nano med nytt material kommer. Vad tror ni? Vad vet ni?

Hallå!

Vet inte alls om jag håller med de flesta om att nanon lätt blir så repig! Nu har jag haft min nano ca: 1 månad, visst har den fått lite små repor här och där men det är inget någon annan lägger märke till förutom jag själv, och så är det väll med allt annant man själv äger också? Se bara till att du inte har ex. nycklar dylikt i fickan där din iPod ska ligga.
Men visst är det alltid bäst med något typ av skydd! Själv köpte jag en DacalGirl från iStuff.se för bara 59kr som duger gott och väl, Skyddar dock inte displayen!
Tänk bara på att behandla din iPod som du själv vill bli behandlad

/Kent

Jag tror inte heller att den blir mer repad än en annan ipod (undantaget minin).
Jag har min i ett fodral för solglasögon och de små repor jag fått stör mig inte ett dugg.
Om man nu får en liten repa el. två så är det inte hela världen. Det ska ju synas att den e använd.

Nej jag tror verkligen inte att en nano i nytt material kommer eftersom att apple har använt det materialet i 4 år för sina iPods, trots att folk klagat på repor. De kunde ju isåfall valt att använda detta nya materialet på sin 5g iPod men det har doe ju inte heller gjort. Den enda iPoden som varit gjord i annat material var minin och den är ju borta nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-16 21:50

Gällande repor och smuts så går det tydligen att fixa väldigt enkelt.
http://todd.dailey.info/archives/2005/09/27/restore-your-ipod-nano-to-new-condition-with-a-4-can-of-brasso/

Ursprungligen av Sawert:

Gällande repor och smuts så går det tydligen att fixa väldigt enkelt.
http://todd.dailey.info/archives/2005/09/27/restore-your-ipod-nano-to-new-condition-with-a-4-can-of-brasso/

dum fråga kanske, men vad är svenska motsvarigheten på "Brasso" ?
Displex?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-16 23:53

autosol?

Ni som putsat era pods med diverse medel, hur ofta upprepar ni denna processen?
Skyddar dom olika medlen mot framtida repor o dyl? Om inte, så kan det inte vara så kul i längden att gnugga o gnugga eller?

  • Medlem
  • 2005-10-28 09:34
Ursprungligen av daniels:

Ni som putsat era pods med diverse medel, hur ofta upprepar ni denna processen?
Skyddar dom olika medlen mot framtida repor o dyl? Om inte, så kan det inte vara så kul i längden att gnugga o gnugga eller?

Jag har putsat min nano i två omgångar. Första gången blev det fler repor för att jag använde den medföljande duken till displex. Den andra gången använde jag en putsduk för glasögon, då blev det mycket bättre. Nu väntar jag bara på att någon butik ska få in nano tubes för slutförvaring av min nano

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-28 13:11
Ursprungligen av andis:

Jag har putsat min nano i två omgångar. Första gången blev det fler repor för att jag använde den medföljande duken till displex. Den andra gången använde jag en putsduk för glasögon, då blev det mycket bättre. Nu väntar jag bara på att någon butik ska få in nano tubes för slutförvaring av min nano

Jag har ett grönt och ett lila nano tube om du är intresserad.

  • Medlem
  • 2005-10-28 19:48
Ursprungligen av ridax:

Jag har ett grönt och ett lila nano tube om du är intresserad.

Passar någon av dom på en svart nano? Har du möjlighet att fixa bilder?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-28 21:22
Ursprungligen av andis:

Passar någon av dom på en svart nano? Har du möjlighet att fixa bilder?

Passar gör dom naturligtvis... frågan är väl snarast vad man tycker är snyggt. Jag har tagit några små bilder på min svarta nano i lila och grön tube.

Ursprungligen av andis:

Jag har putsat min nano i två omgångar. Första gången blev det fler repor för att jag använde den medföljande duken till displex. Den andra gången använde jag en putsduk för glasögon, då blev det mycket bättre. Nu väntar jag bara på att någon butik ska få in nano tubes för slutförvaring av min nano

Vad består Diplex' medföljande putsduk av?

  • Medlem
  • 2005-10-29 17:26
Ursprungligen av IlCapo:

Vad består Diplex' medföljande putsduk av?

Det är något strävt material, det är inte alls lika mjukt som glasögonduken.

Ursprungligen av xtrem:

Kommer knappast någon v2, eftersom Ipod med video har samma ytbehandling

iPod G5 var förmodligen färdigutvecklad redan när nanon släpptes och då var det försent att ändra något inför lanseringen. Det kommer säkert någon uppgraderad version av nanon framöver med mer minne och kanske någon annan ytbehandling.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-29 17:07

Kommer knappast någon v2, eftersom Ipod med video har samma ytbehandling

1
Bevaka tråden