Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilse i tillbehörsdjungeln

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-19 17:25

hej.

Jag är på väg att köpa en iPod video, men är helt lost när det gäller tillbehör. Jag har kollat på apple store, men blir helt förvirrad mede alla olika alternativ och val som finns . Vilka tilllbehör tycker ni jag ska skaffa för att fylla dessa behov?:

1. Jag vill kunna ladda ipod:en när jag inte är hemma, och inte har ngn dator i närheten (mao via vägguttaget)
2. Jag vill ha möjlighet att koppla in iPod:en till stereo och tv, så man ska kunna spela upp filmerna på en tv istället för ipod:ens skärm
3. iPoden ska gå att laddas i bilen via cigarette-uttaget
4. En väska som skydd kan ju alltid vara bra

Vilka produkter (gärna med länkar till apple store) skulle ni rekommendera för detta, och är det ngra fler tillbehör som ni skaffat som ni skulle vilja tipsa om?

EDIT: Hoppsan, kanske skulle legat i tillbehörsdelen. Ledsen för det

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-19 21:27

Kolla www.teknikmagasinet.se efter laddare har sådana fast inte äkta ipod: ungefär halva priset. Om du inte tycker att det är viktigt att de är original för då kan du kolla applestore så lär du hitta. Man får en påse till så jag tror iunte du behöver en väska men annars lär det finnas många sådana eller snarare skal på www.istuff.com. För att koppla in ipoden till tven finns vad jag vet en tv kabel att tillgå på applestore. Vet att den är lite skum att söka i men om du letar ordentligt finner du

• Medlem
  • 2005-10-20 20:56

Attans, länkarna verkar inte fungera. Men som jag förstått så är det en bra ide att köpa en universal dock. MEd den kan man koppla in till tv:n och ladda via vägguttaget. Fast då kanske man ändå måste köpa en separat strömkabel?

1
Bevaka tråden