Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer ipoden klara vintern?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Temperatur vid användning: 0 till 35 °C
Temperatur vid förvaring: -20 till 45 °C
Relativ fuktighet: 5 % till 95 % (icke-kondenserande)
Maxhöjd över havet vid användning: 3 000 m

Står det på istore vid specs på ipoden.
När det i Sverige kan krypa ner heeeela vägen till -10 -15 så kan det ju lätt bli lite kyligt även om man inte bor i norrland. Kommer ipoden klara av detta för har man den i fickan på sin jacka kanske det kan bli ett par minus?

Klart den klarar det, dom siffrorna är ju riktlinjer..

Ha den bara i jackfickan, har fungerat perfekt för mig..

Problemet är väl bara att batteriet slukas upp väldigt snabbt om det är kallt ute . . .

  • Medlem
  • 2005-10-23 20:43
Ursprungligen av oskarrr:

Problemet är väl bara att batteriet slukas upp väldigt snabbt om det är kallt ute . . .

hmm, låter konstigt, varför skulle det vara så?

Ursprungligen av occe:

hmm, låter konstigt, varför skulle det vara så?

Jadu, exakt varför det är så kan jag inte svara på men det krävs helt enkelt mer kraft att köra en iPod då det är kallt, mer energi krävs . . .

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-10-23 21:29
Ursprungligen av oskarrr:

Jadu, exakt varför det är så kan jag inte svara på men det krävs helt enkelt mer kraft att köra en iPod då det är kallt, mer energi krävs . . .

eftersom batteriers inre resistans ökar när temperaturen sjunker. det blir helt enkelt svårare för strömmen att vandra...

Ursprungligen av erkus:

eftersom batteriers inre resistans ökar när temperaturen sjunker. det blir helt enkelt svårare för strömmen att vandra...

hehe ja precis vad jag tänkte säga

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-23 21:40

Om nanon fryser, så är det ju bara att trycka på Play och knappen i mitten för att boota om den. Så det är väl inga problem att köra den i vinter, även om det blir lite kallt...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-23 22:05

stoppa den bara i kalsingarna så håller den sig varm....

hmmm kanske borde sy på en liten ficka på kalsipperna så man faktiskt kan stoppa ner den :rolleyes:

1
Bevaka tråden