Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

20GHz Power PC G7 på MacNytt.com

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Antagligen kommer en 20 GHz PowerPC G7 tidigast kring årsskiftet 2006/2007 eller senare under år 2007 kanske om man försöker att spekulera någorlunda rimligt.
Detta är alltså rykten som det ser ut idag - och man skall inte tro för mycket på allt. Denna tidsplan kan antagligen behöva justeras med åren.

(behöver jag göra en kommentar ens?)

Jag gör det: Mac OS Rumors! :eek:

Nu kom jag på varför jag inte läser MacNytt...

Mac OS Rumors däremot har fått oförtjänt mycket kritik tycker jag. Det är förvånande vad mycket som står där som faktiskt stämmer. Plus att det ofta bara är inskickade mejl som är dom mest skruvade texterna (som den som ligger där nu) och då brukar ju faktiskt Mac OS Rumors höja ett varningens finger eller kanske rent av ta avstånd.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Mac OS Rumors däremot har fått oförtjänt mycket kritik tycker jag. Det är förvånande vad mycket som står där som faktiskt stämmer.

Ja, MOSR har faktiskt en mycket kompetent redaktion som väljer ut bra, trovärdiga och intressanta "insidertips". Det är klart den bästa ryktessajten.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2001-11-16 16:29

Med tanke på att det är MOSR som producerat detta så faller väl era kommentarer ganska pladask, eller hur?

För er som läst CJEs artikel (men det har ni väl inte) vet att det är bra mycket mer än det Björnström citerar.. och alla som inte fått uppfattningen om att detta är spekulationer om ens det, borde repetera sin lågstadiesvenska.

• Oregistrerad
  • 2001-11-16 17:22

20 GHz powermac om ca 6år och jag som vill ha en nu!

Men jag säger då det... hallå 6 år!! Lär säkert finns 100 Ghz datorer om 10 år eller nåt. Totalt ointressant att veta sådana ej bekräftade rykten nu.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2001-11-16 17:59

Nej, det är inte ointressant. Det var den mest lästa nyheten igår. Fler läste den än G5-nyheten. Personligen så är det ganask ointressant och jag skulle inte skrivit nyheten, men att säga att den är ointressant för våra läsare, dvs de vi arbetar för, är fel. Uppenbarligen.

Jo, men vi vet ju redan att det kommer väldigt snabba processorer framöver. Det är ju inga tvivel om det. Men att spekulera hela 6 år fram i tiden tycker inte jag verkar speciellt intresant. Men visst finns det de som vill ha så långt framskrida nyheter.

Med tanke på att det är MOSR som producerat detta så faller väl era kommentarer ganska pladask, eller hur?

Jo, jag har läst det på MOSR faktiskt, jag skrev ju att texten som ligger där nu tillhör de mera skruvade. Men när MOSR säger "detta är ett mejl vi fått, och vi litar inte på det" så säger MacNytt "Antagligen kommer en 20 GHz PowerPC G7 tidigast kring årsskiftet 2006/2007" och får det att låta troligare. Men det understryks samtidigt att det är rykten, förstås. Men det roligaste var nog "Denna tidsplan kan antagligen behöva justeras med åren." vilket får en att tänka nähä, säger ni det, verkligen alltså?

Därmed inte sagt att MacNytt inte är läsvärt, vilket kanske det framstod som i mitt första inlägg i tråden.

För er som läst CJEs artikel (men det har ni väl inte) vet att det är bra mycket mer än det Björnström citerar.. och alla som inte fått uppfattningen om att detta är spekulationer om ens det, borde repetera sin lågstadiesvenska.

Nä, jag hade inte läst den innan, men ryckt ur sitt sammanhang var den väldigt rolig.

I övrigt så håller jag med Mårten, det är ju ganska intetsägande rykte (vilket jag förstås tyckte även när det stod hos MOSR). Det är så långt fram i tiden.

Nej, det är inte ointressant. Det var den mest lästa nyheten igår. Fler läste den än G5-nyheten.

Jo, men *det* är väl knappast oväntat. Står det 20 GHz G7 så lockar det till att folk klickar. Testa att lägga upp en länk som heter "Steve Jobs gjorde en Clinton med praktikanten" och då ska se att det blir klick av bara tusan. Ju smaskigare desto bättre, det vet dom som gör löpsedlar för kvällstidningarna. Därmed inte sagt att det är givande nyheter...

1
Bevaka tråden