Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fösta intryck av den nya Video-iPoden

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av daniellm:

Hej alla Ipodare!
Jo, jag tänke hör lite med er om det är någon som vet om Ipod video överträffar Iriver H320 och Iaudio X5 i videokvalite? ´

//Daniel

X5an är ingen riktigt video spelare och dessamma gäller H320 och de spelar video med kass fsp dessutom har deras sk'rmar en låg upplösning så svaret är ja..

  • Oregistrerad
  • 2005-10-27 21:21
Ursprungligen av homeboy87:

X5an är ingen riktigt video spelare och dessamma gäller H320 och de spelar video med kass fsp dessutom har deras sk'rmar en låg upplösning så svaret är ja..

Dessutom har jag hört att filmerna hackar ibland, och det låter ju inte så kul.
Jag tror att Apple bara koncentrerade sig på de formaten (H.624,eller var det H.264 & MPEG 4) som det var det kände till bäst och kunde ge bäst resultat. Så jag tror (även om jag inte testat den än) att iPoden slår X5an och iRivern med hästlängder när det gäller video.

Vilka format?

Vilka format kan man spela upp på den, eller om man behöver ändra format på vissa filmer ,eller om det går att göra det?
Jag har en PC dator går det lika bra att konventera filmer med hjälp av QuickTime Pro även om man inte har en MAC dator.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-28 15:12
Ursprungligen av cutie:

Vilka format kan man spela upp på den, eller om man behöver ändra format på vissa filmer ,eller om det går att göra det?
Jag har en PC dator går det lika bra att konventera filmer med hjälp av QuickTime Pro även om man inte har en MAC dator.

Jag vet inte riktigt om det går, men jag tror att det gör det med QT Pro till PC också. Annars kan du ju köra med Videora iPod Converter som t.o.m. är gratis
Har inte testat det själv, men jag tror det är bra.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-28 17:32

Ja, kör Videoara, mycket bättre än Quicktime Pro. Du kan själv göra inställningar och den går mycket snabbare.

  • Medlem
  • 2005-10-29 10:59
Ursprungligen av C.K.:

Ja, kör Videoara, mycket bättre än Quicktime Pro. Du kan själv göra inställningar och den går mycket snabbare.

Får du felsynkat ljud när du använder videora? När jag konverterar vissa filmer, verkar var xvid-format, så släpoar ljudet efter lite hela tiden (blir tills lut runt 1-2 sekunder på en timme). Har du märkt ngt av detta? Jag kör bara standardinställninge, alltså den första som dyker upp vid start (MPEG-4/320x240/768kbps Stereo/128kbps), använder du ngn annan?

Ursprungligen av cwolf:

Får du felsynkat ljud när du använder videora? När jag konverterar vissa filmer, verkar var xvid-format, så släpoar ljudet efter lite hela tiden (blir tills lut runt 1-2 sekunder på en timme). Har du märkt ngt av detta? Jag kör bara standardinställninge, alltså den första som dyker upp vid start (MPEG-4/320x240/768kbps Stereo/128kbps), använder du ngn annan?

Här har du en guide för hur du ska göra med videora, glöm inte att ladda hem senaste version 0.81.
http://www.pspvideo9.com/forums/viewtopic.php?t=2232

  • Oregistrerad
  • 2005-10-30 18:27
Ursprungligen av cwolf:

Får du felsynkat ljud när du använder videora? När jag konverterar vissa filmer, verkar var xvid-format, så släpoar ljudet efter lite hela tiden (blir tills lut runt 1-2 sekunder på en timme). Har du märkt ngt av detta? Jag kör bara standardinställninge, alltså den första som dyker upp vid start (MPEG-4/320x240/768kbps Stereo/128kbps), använder du ngn annan?

Nä, men jag tror inte jag konverterat någon xvid-film än... dock så kan jag inte konvertera wmv filer samt får problem med vissa andra format där det inte blir någon bild.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-31 13:29

Jag vill gärna se mer av videoiPoden, så om ni har den och en digitalkamera så lägg upp mer bilder. Gärna sånt man kan jämföra med. Typ tändsticksask mm.

Firewire

Den nya iPoden synkar som bekant inte via Firewire utan endast via USB2. Eller snarare "Firewire connection is not supported".

Enligt Apples tekniska support borde det funka ändå med Firewire "om man är lite händig" eftersom det går att ladda via Firewire.

Är det någon som har hört talas om något hack som gör det möjligt att också synka via Firewire?

/E

  • Oregistrerad
  • 2005-10-31 19:51
Ursprungligen av Easybee:

Den nya iPoden synkar som bekant inte via Firewire utan endast via USB2. Eller snarare "Firewire connection is not supported".

Enligt Apples tekniska support borde det funka ändå med Firewire "om man är lite händig" eftersom det går att ladda via Firewire.

Är det någon som har hört talas om något hack som gör det möjligt att också synka via Firewire?

/E

Det ska nog inte gå, eftersom att Apple har tagit bort Firewirechippet som gör att det går att använda det. Det är bl.a. det som gjort den smalare än vad den var tidigare. Konstigt att Apples support har påstått detta, ja menar vad finns det för anledning av Apple att låtsas att Firewiresupporten på den nya ipoden är borta om den "egentligen" finns där? Låter ju jättekonstigt om du frågar mig, men är det så som du säger så skulle jag välkommna det starkt eftersom att jag själv inte har USB 2 på min mac.

Bevaka tråden