Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är felet?!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu använt min Nano i drygt en veckas tid, och nu har låtöverföringen börjat krångla.

När den ansluts till datorn, och blir synlig i iTunes så är alla låtar "genomskinliga", så att man inte kan klicka på dom. Ingenting går alltså att redigera.

Och när jag klickar "uppdatera" poppar rutan: "iPod enheten (..) kan inte uppdateras. Filen som behövs hittades inte."

Jag förstår inte vad problemet är, och jag har försökt med lite sökningar på forumet, men inte funnit ett svar.

Tacksam för ett snabbt svar!

Problemet kvarstår ännu.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-09 08:14

Har du testat att resetta iPoden (håll inne play/pause och menu tills loggan kommer fram)?

Försvinner alla låtar om man resettar?
Jag har samma problem som personen som startade denna tråd, vet inte riktigt vad jag ska göra. Allting funkar perfekt på flickvännens dator, men jag vill ju kunna uppdatera bilder etc från min dator med.

//Kropotin

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-14 12:04

Nej, en s.k. soft reset (tror jag det kallas) som jag beskrev gör bara en omstart av iPoden, och inga låtar eller inställningar försvinner.

Problemet kvarstår dock, trots reseten. Någon som vet vad det kan va?

//Kropotkin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-16 07:50

föreslår en ominstallation av itunes

Är jag dum eller. När jag kopplar in min Ipod i datorn kan jag inte heller redigera i själva Ipoden. Däremot kan jag redigera i datorn och detta förs automatiskt över till Ipoden.
Ska det inte funka så

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-16 11:31

Jag använder inte automatisk synkning på min iPod så jag är inte helt hundra på hur det ser ut, men det kanske är något sånt som du har aktiverat av misstag?

1
Bevaka tråden