Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk uppdatering + lägga till själv???

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-31 21:29

Jag har sökt men hittar ingen tråd som förklarar mitt problem...
Fick precis min nano och har börjat skicka över lite musik (Har använt iTunes nu ett tag...).

Mitt problem är att jag skulle vilka ha Uppdatera automatiskt på några av mina spelningslistor (tex. Nyligen tillagda, Högsta betyg) så att de förnyas varje gång jag kopplar in iPoden till datorn.

Samtidigt vill jag kunna välja ur mitt Bibliotek vilka låtar och album jag vill ha över. jag lyckas inte med detta, det verkar som det bara går flytta över låtar själv om man har "hantera spår och spellistor manuellt" förkryssad i inställningar.

Nu så har jag bara 150 låtar inlagda (de som mina spellistor innefattar). Jag vill alltså fylla på restan manuellt?

Går detta? Hur ska jag göra?

MVH /Jeppe

  • Medlem
  • 2005-11-01 17:45

Snälla? Ingen som vet?

Nja, jag vet inte till 100%, men i Itunes inställningar under Ipod (dvs när Ipoden är kopplad till datorn) finns det ju ställen där man kan välja att automatiskt uppdatera vissa eller flera spellistor, dvs lite semi-automatiskt sådär. Prova lite och se vad som finns och händer...

[fixade lite stavfel...]

Gör några spellistor i iTunes med dina resterande låtar som du vill föra över till Nanon. Sedan går du in på inställningarna för iPod som Alphonze sa, och under "Musik" markerar du "Uppdatera endast markerade spellistor automatiskt:" Sedan väljer du de spellistor som du skapade. MEN då kommer de 150 låtarna på Nanon att försvinna så jag föreslår att du lägger till de 150 låtarna i en ny spellista.

Lycka till!

  • Medlem
  • 2005-11-01 22:52

Aah, blev så jag gjorde...
Det var inte så krångligt som jag tänkte mig. Gjorde en spellista med de låtar som jag alltid vill ha på poden, så kan jag ändra i dom efterhand...

Nu när jag fick min nano så var det enklare än jag trodde, och fungerade riktigt bra!

/Jeppe

1
Bevaka tråden