Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död pixel (G5) iPod (video)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-01 22:10

Fick min iPod idag! Började pilla lite med den nu, och såg snabbt att det var en vit liten prick ungefär mitt i! Antar att det är en död pixel?

Jag ska självklart ringa de imorn och höra vad de har att säga!
Hoppas verkligen jag kan få den utbyt! Hur har de gått för er andra som haft fel på era iPods?

Men hur står sig apple till sånt här? Måste jag skicka iväg den och vänta på att dom godkänner felet och skickar mig en ny. Eller kan jag vänta tills dom släpps i affärerna och gå och få den utbyt där?! Tänkte på att applegarantin oså är "internationell" så borde jag kunna få den utbyt lokalt, trots jag beställt över nätet. Jag pendlar nämligen, sitter flera timmar på bussen är olidligt utan musik! Så vill helst inte vara utan allt för länge!

Ska ringa imorn så jag vet vad jag ska göra iaf! Men ni kan väl berätta hur de gått för er när ni har haft fel!

har varigt tvungen att skicka in och fick en ny ( 20gb traditionell)

Apple world wide waranty gör att du kan få din ipod utbytt var du än är och då gör du det genom att göra en fel anmälan på Apples hemsida. Där emot kan du inte få den utbytt genom att dra till Pelles lilla elektronik butik.
Efter att du har gjort en service förfrågan på hemsidan så kommer det ta ungefär 3 dagar tills apple kommer hem till dig med ett paket som din ipod ska transporteras i. EFter att du har fått paketet så ska du ringa TNT och be dom hämta paketet och det kommer att ta drygt 1-2 dagar för det nå till Apple. Sen kommer du att få vänta drygt 4-5 ut över det för att få en ny ipod. Totalt så kommer det att ta 7-10 dagar innan du får en ny ipod.

Ursprungligen av homeboy87:

Apple world wide waranty gör att du kan få din ipod utbytt var du än är och då gör du det genom att göra en fel anmälan på Apples hemsida. Där emot kan du inte få den utbytt genom att dra till Pelles lilla elektronik butik.
Efter att du har gjort en service förfrågan på hemsidan så kommer det ta ungefär 3 dagar tills apple kommer hem till dig med ett paket som din ipod ska transporteras i. EFter att du har fått paketet så ska du ringa TNT och be dom hämta paketet och det kommer att ta drygt 1-2 dagar för det nå till Apple. Sen kommer du att få vänta drygt 4-5 ut över det för att få en ny ipod. Totalt så kommer det att ta 7-10 dagar innan du får en ny ipod.

Kan man inte få den utbytt hos ett Apple Center?

Hej!

Jag hade också en död pixel på min. Reklamerade på torsdagkväll, de skickade en ny som jag hade på måndag i handen. De hämtade min trasiga efter att jag fick den nya. Reklamera bara, du har betalat 3000 för den, då skall den vara perfekt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-10 22:58

bara om du köpt den där. isf KANSKE du kan få den utbytt där.

1
Bevaka tråden