Jag har så sent som igår beställt min första Ipod och väntar nu spänt på att den ska anlända. En G5 30 G blev det och användningsområdet för mig blir väl inte att dagarna i ända vandra omkring och lyssna på musik.
Ärligt talat så tycker jag det är lite obehagligt att knalla omkring i bygden med lurar i öronen då man missra mycket av vad som händer runt omkring en.

Nä, min tanke med Ipoden är att jag ska lagra hela min skivsamling där och fortsättningsvis köpa mina skivor via nätet. Att jag nu hittat en sajt med det rätta priset för musiken är ju inte heller helt fel.
Så snart jag fått besked från Densionsweden om Ice Link passar till min bilstereo så köper jag en sån och får på ett enkelt sätt med hela min skivsamling i bilen.

Sen blir det dom rätta kablarna till stereon på gymet på jobbet så slipper man böka med CD brännarn för att få träningsmusik utan kan på ett enkelt sätt göra spellistor just för träningen.
I princip kommer Ipoden mest att funka som en portabel skivsamling mellan hem, bil, jobb och sommarstuga. Men visst kommer den att även göra nytta på resor som underhållare på planet och lagringsutrymme för digitalbilder. Däremot lär det knappast bli aktuellt med att titta på video.
Okey då en och annan HippHipp sketch kanske slinker med