Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två frågor om överföring och uppdatering av iPoden

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-03 14:48

Hej,

1, Undrar lite över hur detta går till. Har precis köpt en ny ipod med videofunktion och vill föra över all info från min gamla 3G iPod till datorn. Jag har tidigare använt PodWorks men den har inte tagit med information om senast spelade, antal gånger spelade osv vilket jag givetvis vill spara om det går..

Nu har jag 90% av musiken på iPoden och resten i iTunes-biblioteket. Kan man sammanföra dessa databaser på nåt sätt?

2, Undrar även hur det funegrar när man har iPoden med sig någon annanstans. Som jag har uppfattat det ligger infon sparad i iPoden, om den ska uppdatera automatiskt eller manuellt. Då man inte kan välja detta INNAN man startar iTunes är det ju livsfarligt när man tar med sig sin iPod till någon annan. Det har hänt ett flertal gånger att mina polare fått sin iPod tämd när de satt ner den i min docka. Hur kan man välja detta innan man drar igång iTunes?

Tack på förhand!

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-03 20:10

Hm, jag har för mig att det ska finnas nån knappkombination man kan använda när man pluggar in iPoden eller startar iTunes för att autosynken inte ska gå igång. Fast jag minns inte vilken... Testa att söka på forumet, det borde finnas i nån tråd.

• Medlem
  • 2005-11-04 02:40
Ursprungligen av Spyder:

Hm, jag har för mig att det ska finnas nån knappkombination man kan använda när man pluggar in iPoden eller startar iTunes för att autosynken inte ska gå igång. Fast jag minns inte vilken... Testa att söka på forumet, det borde finnas i nån tråd.

Ah ok, tack! Hur är det med bra program som tar med all info från iPod till dator?

1
Bevaka tråden