Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dupliceringsskydd?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-11-04 00:50

Hej!
Har använt Itunes länge med både Ipod, Ipod Mini och Nano..

En mindre sak som retat mig under en länger tid är att jag aldrig hittat något dupliceringsskydd i iTunes.
Alltså:
Säg att jag har 2 låtar som heter likadant och vill lägga över dom till spelaren, att iTunes då säger ifrån och meddelar mig vad som kommer ske och eventuellt frågar om det är ok.

Så, till ni som vet:
Har iTunes något inbyggt dupliceringsskydd?

Tack på förhand

MVH
Henrik Petersson

• Medlem
  • 2005-11-04 09:02

Du har en funktion som listar alla dubletter du har i biblioteket. Edit > Show Duplicate Songs, då får du upp alla låtar som det finns fler än en av och kan därefter plocka bort dubletterna.

Ursprungligen av andis:

Du har en funktion som listar alla dubletter du har i biblioteket. Edit > Show Duplicate Songs, då får du upp alla låtar som det finns fler än en av och kan därefter plocka bort dubletterna.

Men gör inte som jag och markera hela listan och deleta för då försvinner inte bara dubletten utan även "originalet".

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-11-05 01:31

Denna funktion har jag sett sedan tidigare.
Denna funktion går inte att använda "på ipoden".

Dock är det lätt att samma låt (om den finns i biblioteket eller i en annan låtlista) läggs över på ipoden igen, trots att jag redan lagt den där en gång.

Missuppfatta mig inte fel.

Tack för hjälpen!

Ps. Kayano, i'll have that in mind;)

1
Bevaka tråden