Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Ljudinspelning"?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Extras:
Ljudinspelning finns nu i menyerna. iPoden lagar dem i .WAV format, men tyvärr finns det inte någon mikrofon som passar till G5an."

Jag läste det här i g5-recensionen. Var hittar jag det alternativet i menyn? Är det som jag tror att det är; man ska kunna koppla ipoden till stereon och spela in direkt från vad jag nu lyssnar på för att sedan kunna spela upp det ipoden. Om det nu inte är som jag tolkar texten: Vad finns det då för tillbehör att köpa, eller ja.. kommer det några tillbehör snart som möjliggör en ljudinspelning?

Just vad jag också undrade, men ingen svarade mig, så jag antar att ingen vet nåt. Läste nånstans att man väntar på att nån av andrapartsföretagen ( som Griffin) ska utveckla nåt trevligt tillbehör.

Åh. Jag tror att skribenten förväxlade ljudinspelning med röstmemo.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-11-08 12:13

man kan ju alltid spela in genom sina hörlurar.. det funkar okej. men de visste ni säkert.

Ursprungligen av BoghaBoh:

man kan ju alltid spela in genom sina hörlurar.. det funkar okej. men de visste ni säkert.

Huh? Hur?

Ursprungligen av BoghaBoh:

man kan ju alltid spela in genom sina hörlurar.. det funkar okej. men de visste ni säkert.

Att det går att spela in med hörlurar om man har en line in fattar jag - men på ipod G5 hittar jag inget sätt att spela in. Förutsätter därför att det är nån speciell grunka man måste sätta in i bottenkontakten -- stämmer det?

Är det nån som spelat in nåt med sin nya VideoIpod?

Jag har igår spelat in P3-Live (Nightwish) via min IFM och det har sparats som ett röstmemo under tillbehör.
Men nu vill jag ha ut filen i MP3-format, går säkert via Itunes eller något ?!?!

Men alltså -- om man ska micka in en sampling så går inte det alltså? Inte ens typ ett halvår efter den släppts. Fantastiskt... tycker apple borde utveckla en linein/ mic själva om inte underleverantörerna gör det.

1
Bevaka tråden