Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Do not disconnect

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare

Har precis köpt min Ipod mini. Söt manick. Dock lite problem.

Så fort jag kopplar ihop datorn med Poden står det (på Poden) do not disconnect. Det står där hela tiden så länge datorn och podden är ihopkopplade.

Var lägger sig låtarna på podden? Jag går inte på min dator, klickar in mig på min Pod. Letar efter låtarna jag lagt in, men hittar dem inte. Har varit inne i Ipod_control\music men där finns bara en massa tomma "dolda" kataloger

Please help me out, jag håller på att slå sönder Poden!

Tack på förhand

/Carl-Johan

Ursprungligen av CJW123:

Tjenare
Så fort jag kopplar ihop datorn med Poden står det (på Poden) do not disconnect. Det står där hela tiden så länge datorn och podden är ihopkopplade.

Jasså. Även när du gjort en säker borttagning av maskinvara?

Ursprungligen av CJW123:

Var lägger sig låtarna på podden? Jag går inte på min dator, klickar in mig på min Pod. Letar efter låtarna jag lagt in, men hittar dem inte. Har varit inne i Ipod_control\music men där finns bara en massa tomma "dolda" kataloger

Varför vill du komma åt låtarna på det sättet? Tanken är att du ska hantera din musik med hjälp av iTunes.

Ursprungligen av CJW123:

Så fort jag kopplar ihop datorn med Poden står det (på Poden) do not disconnect. Det står där hela tiden så länge datorn och podden är ihopkopplade.

Det meddelanden står där ända tills du "matar ut" iPoden från datorn t.e.x. med eject-knappen i iTunes

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-07 19:13

Det du beskriver är ju helt normalt. Så länge iPoden är ansluten till datorn kommer det att stå "Do not disconnect" i displayen, detta som en varning för att inte bara dra ur sladden ur datorn eftersom det skulle kunna skada mjukvaran i iPoden. Som femton och martin.olsson skriver ska du först koppla från iPoden inifrån operativsystemet.

När det gäller låtarna så ska du hantera dem med iTunes, och vill du föra över dem till datorn så finns det tredjepartsprogram, t.ex. YamiPod, som gör jobbet bra mycket enklare än att vara inne i de dolda mapparna och rota.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 23:37

Hej och välkommen

Ta och läs igenom våra FAQs, använd SÖK och återkom sedan med dina frågor som då fortfarande är obesvarde.

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=11094
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=48697

  • Medlem
  • 2005-11-26 17:56

ELLER ta och läs instruktionsboken

1
Bevaka tråden