Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes vill inte! :(

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-11-07 12:08

Tja, har haft problem med iTunes sedan några veckor tillbaka.
När jag ska spela upp en låt, vägrar den helt enkelt att spela upp den! Det blir precis som när man spelar en låt, men låtnedräkningen stannar på 0 sek. Sen kommer inget ljud, och det händer fortfarande inget när man trycker på "Play".

Har testat att uppdatera iTunes, systemåterställning, avinstallerat iTunes, för att senare installera det igen. Har även testat att radera alla låtar från spellistan och lägga till dessa igen.

Inget av detta funkar! Blir så himla sur!
Någon som kan tro sig veta vad som är felet?

Tack på förhand!

//qkn

Det verkar vara nåt annat fel med datorn. (Vad är det för datorsystem förresten?) Prova att lokalisera fel på andra sätt eller så kanske det är Quicktime-problem. Prova installera om det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 13:29

funkar det att spela låtar med typ winamp?

  • Medlem
  • 2005-11-07 19:43

Alphonze
Har provat allt, ominstallation har jag gjort fler än 5 gånger!

xtrem
Funkar att spela i allt annat än just iTunes!
Inge kul!

Ursprungligen av qkn:

Alphonze
Har provat allt, ominstallation har jag gjort fler än 5 gånger!

xtrem
Funkar att spela i allt annat än just iTunes!
Inge kul!

Vad har du för operativsystem i datorn? Fungerar Ipoden i Itunes och kan du kopiera låtar till Ipod och fungerar låtarna där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 23:39

Du har inte tryckt på mute i ituens?
Du använder senaste iTunes?

  • Medlem
  • 2005-11-08 17:56
Ursprungligen av xtrem:

Du har inte tryckt på mute i ituens?
Du använder senaste iTunes?

Nope, inte vad jag tror iaf, hittar ingen mute-knapp. Men det borde ändå försvinna om man ominstallerar det. Är ändå 100 på att det inte är det som spökar.
Japp, senaste versionen!

Ursprungligen av Alphonze:

Vad har du för operativsystem i datorn? Fungerar Ipoden i Itunes och kan du kopiera låtar till Ipod och fungerar låtarna där?

Jag gör winXP. Japp, det har jag gjort. Dock lite opraktiskt att man inte kan lyssna på det man lägger över, innan man lägger över det!

Låten börjar aldrig spelas liksom, den bara är kvar på 0:00 hela tiden.
Visst är detta skumt?!

  • Medlem
  • 2005-11-12 12:54

Komigen, någon måste veta vad som är felet!

Dum fråga kanske: har Du prövat Ctrl+Alt+Ned eller alternativet "Ljud av" i menyn "Reglage"?
Skulle iofs inte yttra sig så att låten inte går igång.

Finns låten, det kommer inte upp ett utropstecken bredvid namnet?

  • Medlem
  • 2005-11-14 22:27
Ursprungligen av Grooverman:

Dum fråga kanske: har Du prövat Ctrl+Alt+Ned eller alternativet "Ljud av" i menyn "Reglage"?
Skulle iofs inte yttra sig så att låten inte går igång.

Finns låten, det kommer inte upp ett utropstecken bredvid namnet?

Japp, låten finns! Har testat ett antal gånger att ta bort alla låtar och lägga till dem igen, men icke!

  • Medlem
  • 2005-11-16 12:00

Problemet kvarstår.

  • Medlem
  • 2005-11-18 21:09

Problemet kvarstår.

Helt klart skumt... Har du provat att ominstallera Quicktime och enbart Quicktime utan Itunes? Vilka låtar har du provat med i Itunes? Flera eller bara nån enstaka? Det finns nämligen en inställning i Itunes som kan reglera låtlängden per låt. Låter väldigt långsökt faktiskt, eftersom det verkar som att du kan spela samma låt i Ipoden, men nåt mer kan jag inte komma på. Välj "Visa info..." på en låt och gå till fliken "Alternativ", där kan man justera stopp- och starttid för denna låt. Jag trodde först att du kanske av misstag hade justerat stopptid (till noll) på flera låtar samtidigt, men det verkar som att det inte går att göra, därför är det lite långsökt...

Annars får du strunta i Itunes och köra med t.ex. Yamipod. Men det är helt klart nåt fel med din dator, nån systemfil som krockar med Itunes helt enkelt. Kanske nåt installerat spel?

  • Medlem
  • 2005-11-23 18:07
Ursprungligen av Alphonze:

Helt klart skumt... Har du provat att ominstallera Quicktime och enbart Quicktime utan Itunes? Vilka låtar har du provat med i Itunes? Flera eller bara nån enstaka? Det finns nämligen en inställning i Itunes som kan reglera låtlängden per låt. Låter väldigt långsökt faktiskt, eftersom det verkar som att du kan spela samma låt i Ipoden, men nåt mer kan jag inte komma på. Välj "Visa info..." på en låt och gå till fliken "Alternativ", där kan man justera stopp- och starttid för denna låt. Jag trodde först att du kanske av misstag hade justerat stopptid (till noll) på flera låtar samtidigt, men det verkar som att det inte går att göra, därför är det lite långsökt...

Annars får du strunta i Itunes och köra med t.ex. Yamipod. Men det är helt klart nåt fel med din dator, nån systemfil som krockar med Itunes helt enkelt. Kanske nåt installerat spel?

Tack Alphonzone, men det vill sig ändå inte.

Men jag har kommit på en sak nu, som jag inte lade märke till tidigare. Nämligen att, när jag kopplar in min iPod, så startas iTunes som vanligt. Jag brukar bara stänga ner iTunes, för det funkar ju ändå inte, och det är här det konstiga kommer. Jämt när jag trycker på "X", kommer en ruta upp med följande text "Din iPod uppdateras. Om du avslutar nu, avbryts uppdateringen av iPod. Är du säker på att du vill avsluta?". Så här står det jämt, det spelar ingen roll om jag väntar flera timmar, den uppdateras ändå aldrig klart verkar det som.
Har också lagt märke till att iTunes segar väldigt nu för tiden, och det kanske har något med problemet att göra?

Jag kör med winamp, men det är absolut inte lika bra som iTunes, som är väldigt mycket enklare, och skönare. Också jobbigt att lägga till spår till iPoden. :/

Tack ändå!
Ingen annan som har något tips?! ;D

  • Medlem
  • 2005-11-25 10:55

Blubb blubb..

Sorry, mycket skumt. Men det enda jag ytterligare kan komma på och som jag hade gjort i ditt ställe är att börja med att rensa ut alla program som kan göra det som Itunes gör. D.v.s. släng ut alla konkurrenter (säker en Apple-policy, de vill nog gärna se till att Itunes dominerar din musikvärld... ) och prova sen att stänga av autosynk och automatisk start av Itunes när du kopplar Ipoden. Har du väl fått det att funka helt manuellt kan du "smygstarta" lite med autosynk igen. Tips! Låt även Itunes ta över ditt musikbibliotek så att alla id3-taggar sorterar upp hela rasket i en bra katalogstruktur.

Det är "helt enkelt" bara att försöka hitta det som krockar med Itunes i din dator. Påminner väldigt mycket om gamla Mac OS (innan det blev unix-baserat, Mac OS X) när man fick försöka med trial and error och hitta ev. systemtillägg som krockade med varandra.

...eller strunta i Itunes. Tyvärr...

Jag har samma problem.. quicktime slutade funka som om installerade jag quicktime så sluta itnues funka sen har jag testat ominstalera itunes och quicktime flera gånger och trycker jag på quicktime så står det att nån exe fil inte finns även fast jag instalerar om.. kan nån hjälpa?

Ursprungligen av stephan__4:

Jag har samma problem.. quicktime slutade funka som om installerade jag quicktime så sluta itnues funka sen har jag testat ominstalera itunes och quicktime flera gånger och trycker jag på quicktime så står det att nån exe fil inte finns även fast jag instalerar om.. kan nån hjälpa?

Om du får et felmeddelande är det bara att söka på det på google. Att säga att Quicktime inte hittar "nån" exe fil är rätt så luddigt om du vill ha hjälp från nån på forumet vore det bra om du preciserade dig lite.

MVH Simon K

Jag har sökt på google och jag hittar inga svar..
är det nån annan som har liknade eller samma problem som kan hjälpa mig?..
Mvh Stephan

Itunes avslutas direkt

När jag försöker köra itunes så startar det inta alls, "itunes har stött på problem o måste avslutas", har provat att avinstallera o köra in orginalskiva o köra på nytt, samma problem uppstår. Hjälp!

Nån vet väl vad det är för fel?
snälla hjälp?

  • Medlem
  • 2006-01-29 22:09
Ursprungligen av Jorhol:

När jag försöker köra itunes så startar det inta alls, "itunes har stött på problem o måste avslutas", har provat att avinstallera o köra in orginalskiva o köra på nytt, samma problem uppstår. Hjälp!

Blir inte klok på dett a jag heller, funkar inte sen jag laddade ner sista uppdat. Lyckades komma in en gång och sen braka det ihop. KOmmer inte nått felmeddelande som går att tyda! det står Itunes följt av massa kuber ?!?!?

HUr går det för er andra med itunes problem?

Apple verkar ha uppmärksamat problemet och föreslår att man provar följande:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302478

  • Medlem
  • 2006-01-31 17:31

Jag har löst mina problem!

Jag tog bort Norton IS och AV då jag läste på nått forum att de kan göra att itunes inte vill funka och det va precis så.. nu har jag F-secure istället och itunes funkar perfekt.

hjälp

Jag är inte så bra på engelska så skulle nån kunna hjälpa mig och översätta

iTunes for Windows: Audio files do not play in iTunes 5 or 6
If your audio files no longer play at all (you don't hear any audio and the diamond in the progress bar does not move) in iTunes for Windows after upgrading to iTunes 5 or iTunes 6, it could be because Windows compatibility mode is turned on.

In iTunes 6.0.2 and later, an error message appears when you open iTunes:

"iTunes requires Windows 2000 or later. Please make sure compatibility mode is disabled in the Compatibility tab of the properties for iTunes.exe."
Try these steps to turn Windows compatibility mode off:

Quit iTunes.
On the Start menu, click My Computer (or double-click My Computer on the Desktop).
In My Computer, open the C:\ drive (or whichever disk your Windows XP is installed on).
Open the Program Files folder.
Open the iTunes folder.
Right-click on the iTunes application (iTunes or iTunes.exe) and from the shortcut menu, click Properties.
Click the Compatibility tab.
Deselect the checkbox under Compatibility mode if it's selected.
Click OK.
Open iTunes and play a song.

Tack på förhand stephan

iTunes för Windows: Ljudfiler spelas inte upp i iTunes 5 eller 6
Om din ljudfiler inte längre spelas överhuvudtaget (om du inte hör något ljud och diamantmarkören inte flyttar sig) i iTunes för Windows efter uppgradering till iTunes 5 eller iTunes 6, kan det bero på att Windows kompabilitetsläge är påslaget.

I iTunes 6.0.2 eller senare, dyker ett felmeddelande upp när du öppnar iTunes:

"iTunes kräver Windows 2000 eller senare. Var god se till att kompabilitetsläget är avaktiverat i kompabilitetsfliken i inställningarna för iTunes.exe"
Prova de här stegen för att stänga av Windows kompabilitetsläge:

Avsluta iTunes.
På startmenyn, klicka den här datorn (eller dubbelklicka den här datorn på skrivbordet).
I den här datorn, öppna C:\ enheten (eller den disken du har Windows XP på).
Öppna Program-mappen.
Öppna iTunes-mappen.
Högerklicka på iTunes-applikationen (iTunes eller iTunes.exe) och från genvägsmenyn klicka på egenskaper.
Klicka på kompabilitet-fliken.
Klicka bort kryssrutan under kompabilitetsläge om den är ikryssad.
Klicka OK.
Öppna iTunes och spela upp en låt.

  • Medlem
  • 2006-02-10 20:47

Problem solved!

Testade att spela upp en låt, och konstigt nog funkade det nu! :S

Nee.. det funkade inte för mig:S..
vad ska jag göra?

Allt folk på ipod.se nån borde väl vara lite teknisk och kunna hjälpa till eller finns det nån stans man kan skicka till appel så får dom kolla på problemet..

Bevaka tråden