Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod på PC & Mac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska låna min brors ipod några dagar. Tänkte då ladda den med musik från mitt itunesbibliotek som jag har sorterat med spellistor till prescion. Nu är det så att min bror använder XP och jag OS X, kommer det att gå, så att jag kan föra över min musik på ipoden utan problem? Eller måste vi nollställa ipoden? Vill helst slippa nollställa ipoden!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-10 14:11

Kommer inte att gå.

Tråkigt! Så jag måste altså formatera om den i Macen för att använda den, och sen när jag lämnar tillbaka den till bror måste han formatera tillbaka den i sin PC? Är det något som är möjligt?

Ursprungligen av Mattias L:

Kommer inte att gå.

För mig går det UTAN PROBLEM att överföra musik från kompisen´s Apple iBook.
Jag har den PC-formaterad. Mikael E: Sök lite så hittar du nog mer information än vad jag kan ge, Men jag vet att det ska gå utan att formatera!

Om den är Fat32-fortmaterad (eller vad det nu heter) behöver du/ni inte formatera om den. Fat32 fungerar, som jag förstått det iaf, både på PC och Mac.

Lycka till!

Tack! Fungerade alldeles utmärkt, vara bara att plugga in iPoden i Macen så kunde jag föra över min musik från iTunes till iPoden samtidigt som min brors musik fanns kvar.

Ursprungligen av Gone_Away:

För mig går det UTAN PROBLEM att överföra musik från kompisen´s Apple iBook.
Jag har den PC-formaterad. Mikael E: Sök lite så hittar du nog mer information än vad jag kan ge, Men jag vet att det ska gå utan att formatera!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-10 20:53

Använder själv min iPod på flera datorer, både mac och pc utan problem.

  • Medlem
  • 2006-01-02 10:39

Hur då?

Ursprungligen av Spyder:

Använder själv min iPod på flera datorer, både mac och pc utan problem.

Hur gör du då? Om man läser vad Apple säger om saken (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61675) så går det bara att ha fler datorer mot sin iPod om de kör samma OS.
Jag har en iMac G5 som primär dator med iTunes och iPhoto biblioteken synkade men skulle vilja koppla in min video iPod även mot min jobb-pc men får du uppmaningen att omformattera eller återställa iPoden för att kunna använda den. I iTunes på PC'n syns heller inte iPoden. Hur gör man?

/Mala

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-02 18:36

Har du bara din iPod pc-formatterad från början så läser mac:en den utan problem. Mao måste du omformattera/återställa din iPod på en pc först - men du blir av med allt som ligger på iPoden vid en återställning, så se till att du har backup på allt. En nackdel är ju att du måste göra kommande mjukvaruuppgraderingar till iPoden på en pc i fortsättningen.

Jag kör dessutom med autosynkningen avstängd på iPoden, annars måste du ha identiska iTunes-bibliotek hemma och på jobbet.

Ursprungligen av Spyder:

Har du bara din iPod pc-formatterad från början så läser mac:en den utan problem. Mao måste du omformattera/återställa din iPod på en pc först - men du blir av med allt som ligger på iPoden vid en återställning, så se till att du har backup på allt. En nackdel är ju att du måste göra kommande mjukvaruuppgraderingar till iPoden på en pc i fortsättningen.

Jag kör dessutom med autosynkningen avstängd på iPoden, annars måste du ha identiska iTunes-bibliotek hemma och på jobbet.

Ja, absolut, autosynkningen måste vara avstäng annars raderar du befintlig musik varje gång du kopplar in mot ett nytt Bibliotek.

1
Bevaka tråden