Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

laddare till nanon

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 13:49

Hej! Köpte en usb-adapter laddare som inte är apple orginal (kopplar till väggutaget). vad tror ni om att ladda nanon med den? Ska tydligen vara samma ström som usb i datorn ger så det borde ju funka eller?
Känns inte helt ok att använda laddare som inte är orginal.... men någon som vet om det är ok ? tacksm för svar

Ursprungligen av rolle:

Hej! Köpte en usb-adapter laddare som inte är apple orginal (kopplar till väggutaget). vad tror ni om att ladda nanon med den? Ska tydligen vara samma ström som usb i datorn ger så det borde ju funka eller?
Känns inte helt ok att använda laddare som inte är orginal.... men någon som vet om det är ok ? tacksm för svar

Alltid en risk att använda piratgrejer, vet att mobiltelefoner kan bli helkonstiga med pirat USB-kablar...

Prova om du vill, men det är på egen risk!

Jag har köpt en laddare på teknikmagasinet (ej original) Det Funkar utmärkt. Hur mkt kan gå fel??

Ursprungligen av makeyuu:

Jag har köpt en laddare på teknikmagasinet (ej original) Det Funkar utmärkt. Hur mkt kan gå fel??

Nja, inte vet jag

Visst inte att Teknikmagasinet sålde piratgrejer för iPods, vad kostade den?

  • Medlem
  • 2005-11-13 21:53

Jag kör också en laddare från TM. Kostade 99 spänn, är en svart grej man kopplar in i vägguttaget, sen sätter man in sin iPod-usb-sladd i den så laddar den utan problem.

Ursprungligen av coste:

Jag kör också en laddare från TM. Kostade 99 spänn, är en svart grej man kopplar in i vägguttaget, sen sätter man in sin iPod-usb-sladd i den så laddar den utan problem.

Där ser man, visste jag inte alls om.

Jaja, nu har man en orginal och den funkar bra, lite snålt av iPod att inte skicka med nätadapter från start, dem lär ju bli rika på tillbehör :rolleyes:

Är det den laddare som heter reseladdare för mp3? I annat fall kan du länka den laddaren?

Ursprungligen av OlleKrull:

Är det den laddare som heter reseladdare för mp3? I annat fall kan du länka den laddaren?

Ahh, du tänker på den här?

Måste ju vara den. På sidan är det nog tänkt att man ska plugga in "USB-stiftet" - att jag inte tänkte på att köpa en sån här? :eek:

Haha, vilket kap!

OT: Hur direktlänkar man från Teknikmagasinets hemsida, finner inget sätt...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-14 01:02
Ursprungligen av Jackman:

OT: Hur direktlänkar man från Teknikmagasinets hemsida, finner inget sätt...

När du visar alla produkter och du har hittat den du letar efter, högerklicka på bilden som tillhör den (eller info knappen) om produkten, kopiera genväg. Vips så har du länken!

Ursprungligen av matte:

När du visar alla produkter och du har hittat den du letar efter, högerklicka på bilden som tillhör den (eller info knappen) om produkten, kopiera genväg. Vips så har du länken!

Jaha, det var så enkelt!

Kör normalt med Firefox så det var därför det inte funkade - får väl starta IE när jag ska ha länkar från Teknikmagsinet

Test: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=256863

Tusen tack för hjälpen, matte!

Back to topic!

  • Medlem
  • 2005-11-29 00:39
Ursprungligen av Jackman:

Jaha, det var så enkelt!

Kör normalt med Firefox så det var därför det inte funkade - får väl starta IE när jag ska ha länkar från Teknikmagsinet

Test: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=256863

Tusen tack för hjälpen, matte!

Back to topic!

Nej, då högerklickar du och tar "Copy Link Location"

  • Oregistrerad
  • 2005-11-14 01:25
  • Oregistrerad
  • 2005-11-25 10:24

Jag köpte min på Kjell o company i Kristianstad, för 169:-, helt ok! funkar bra.. men ej orginal.. man kan beställa den också över internet.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-27 00:28

Laddare till iPod Nano

På iStuff finns en riktigt bra laddare:

http://www.istuff.se/index.php?main_page=index&cPath=64_65

Ursprungligen av MANQA:

På iStuff finns en riktigt bra laddare:

http://www.istuff.se/index.php?main_page=index&cPath=64_65

Samma (?) kostar 20:- mindre på Kjell co..

  • Oregistrerad
  • 2005-11-28 23:13

sternstuff: Fast det är fri frakt från iStuff!

Ja, men frakten kan väl inte vara sa dyr?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-29 11:53
Ursprungligen av ztaafen:

Ja, men frakten kan väl inte vara sa dyr?

Är fraktkostnaden på under 20 spänn så är det helt otroligt lågt.

Det som är bra med apple-original förutom tryggheten är att den har utbytbara kontakter så att man kan köpa till den plugg som behövs om man skall åka utomlands! Men det är givetvis på tok för dyrt med apple originalgrejjor. Helt skandalöst att dockan levererades utan kabel! Då är den ju bara ett snyggt ställ om man hade tänkt sig att ha möjlighet att koppla in den på två stållen utan att flytta kabeln hela tiden.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-29 11:56
Ursprungligen av SwinginStan:

Det som är bra med apple-original förutom tryggheten är att den har utbytbara kontakter så att man kan köpa till den plugg som behövs om man skall åka utomlands! Men det är givetvis på tok för dyrt med apple originalgrejjor. Helt skandalöst att dockan levererades utan kabel! Då är den ju bara ett snyggt ställ om man hade tänkt sig att ha möjlighet att koppla in den på två stållen utan att flytta kabeln hela tiden.

Är det inte bättre att bara ha en universaladapter om man ska utomlands? Så kan man använda den till andra prylar med.
Dessutom är det ju svinbra att man får en kabel med piratprylarna, tänk om man skulle sabba sin usb-kabel

1
Bevaka tråden