Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Döpa låtar rätt, hur?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-14 19:29

Tjaaa, kanske lite korkad fråga, men pedantisk som jag är och vill ha allt rätt och snyggt så undrar jag hur låtarna skall döpas rätt efter engelskan, som typ låten:
"More than Meets the Eye"
Vill alltså ha stora bokstäver på de orden som skall ha stora och små på orden som the, on, osv... Problemet är bara att jag glömt vilka ord som ska ha små respektive stora bokstäver. Någon som kan hjälpa och kanske länka till sida med förklaring eller liknande?
Hur är det sedan när det gäller svenska titlar? Stor på första och sedan små bokstäver rakt igenom?

(Hittade inget lämpligt ställe att lägga diskussionen i så fick bli här, rätt eller fel vet jag inte)
Tacksam för all hjälp!

Ursprungligen av jimmylindblom:

Tjaaa, kanske lite korkad fråga, men pedantisk som jag är och vill ha allt rätt och snyggt så undrar jag hur låtarna skall döpas rätt efter engelskan, som typ låten:
"More than Meets the Eye"
Vill alltså ha stora bokstäver på de orden som skall ha stora och små på orden som the, on, osv... Problemet är bara att jag glömt vilka ord som ska ha små respektive stora bokstäver. Någon som kan hjälpa och kanske länka till sida med förklaring eller liknande?
Hur är det sedan när det gäller svenska titlar? Stor på första och sedan små bokstäver rakt igenom?

(Hittade inget lämpligt ställe att lägga diskussionen i så fick bli här, rätt eller fel vet jag inte)
Tacksam för all hjälp!

Minns int säkert hur det var med det där,pronomen o allt va de heter, men brukar det inte stå i typ engelsk-svenska lexikon? I början av ordböckerna innan själva ordlistorna börjar... Står väl också hur man ska uttala ord osv.

1
Bevaka tråden