Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väggladdare

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-11-15 18:46

Hej!

Får börja med att säga att detta var ett trevligt forum.

Till frågan.

Jo det är så att jag köpt den nya verisionen av iPod. 60GB.
Vad jag märkte till min förfäran när jag fick den var att det inte medföljde någon vanlig väggladdare. Helt sanslöst korkat om man frågar mig.

Grejen är nu att jag vill ha just en sådan laddare. Kikade på iPodStore, men tro det eller ej så hittade jag inget. Kanske är dålig på att leta.

Skulle vara snällt ifall någon kunde länka till en sådan laddare på iPod store eller vilken annan butik som helst. Ska nämligen till Thailand snart och då vill jag kunna ladda iPoden utan att behöva en USB port.

Tack på förhand.

MVH// Linus

Ursprungligen av ToCo:

Hej!

Får börja med att säga att detta var ett trevligt forum.

Till frågan.

Jo det är så att jag köpt den nya verisionen av iPod. 60GB.
Vad jag märkte till min förfäran när jag fick den var att det inte medföljde någon vanlig väggladdare. Helt sanslöst korkat om man frågar mig.

Grejen är nu att jag vill ha just en sådan laddare. Kikade på iPodStore, men tro det eller ej så hittade jag inget. Kanske är dålig på att leta.

Skulle vara snällt ifall någon kunde länka till en sådan laddare på iPod store eller vilken annan butik som helst. Ska nämligen till Thailand snart och då vill jag kunna ladda iPoden utan att behöva en USB port.

Tack på förhand.

MVH// Linus

Denna ska enligt uppgift fungera fin fint!

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ml&artnr=040062

  • Oregistrerad
  • 2005-11-15 18:55
Ursprungligen av Jackman:

Denna ska enligt uppgift fungera fin fint!

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ml&artnr=040062

Tack men länken fungerade inte.
Har du någon annan länk.

  • Medlem
  • 2005-11-18 16:54
Ursprungligen av Jackman:

Denna ska enligt uppgift fungera fin fint!

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ml&artnr=040062

passar den verkligen? annars verkar den bra, inte så snygg men bra pris. hade tänkt använda den i europa och det är 230 volt och 50 Hz i de flesta länderna här så det lär funka, bara den funkar här

  • Oregistrerad
  • 2005-11-18 16:59
Ursprungligen av OveR-:

vet du om det är lika många ampère på båda? eller vet någon hur många ipods original är på? annars verkar den bra, inte så snygg men bra pris

Den ska funka, ja mena USB som USB, de säger själva t o m att den ska fungera med iPod.
Jag ska ju byta min nu på söndag, jag ger mer info då:)

  • Medlem
  • 2005-11-18 17:03
Ursprungligen av pite_jacke:

Den ska funka, ja mena USB som USB, de säger själva t o m att den ska fungera med iPod.
Jag ska ju byta min nu på söndag, jag ger mer info då:)

ja fast det är kanske inte samma ström i alla MP3 spelarna, och alla kanske inte laddas i samma spänningstal :/ ser iaf fram emot att få veta om den funkar (:

  • Oregistrerad
  • 2005-11-18 23:52
Ursprungligen av OveR-:

ja fast det är kanske inte samma ström i alla MP3 spelarna, och alla kanske inte laddas i samma spänningstal :/ ser iaf fram emot att få veta om den funkar (:

Japp det får du! (och jag)
Annars får jag fan ta och lämna tillbaka den!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-15 19:05
  • Oregistrerad
  • 2005-11-15 23:07

Ahh! Tackar för svaren.
Insåg aldrig att det var en adapter till USB-kabeln man var tvungen att köpa.
Jaja... Det är ju trots allt min första iPod.

Ursprungligen av matte:

Och denna fungerar till 100%? Isåfall så är den given, bra att den är billigare än Apples egna.

Ursprungligen av wunderbaren:

Och denna fungerar till 100%? Isåfall så är den given, bra att den är billigare än Apples egna.

Vad jag har läst ska den funka helt klockrent!

men den fungerar bara i svea rike lr??

  • Oregistrerad
  • 2005-11-16 13:03
Ursprungligen av wezztar:

men den fungerar bara i svea rike lr??

och alla andra länder med EU kontakt:)
Jag köpte en sån här, men tyvärr fick jag ett måndags ex, så jag ska fara & byta den.
Ta med iPoden & USBkabeln till butiken så att ni kan testa så att ni INTE får en ofungerande version.
Det är visst Teknikmagasinets eget märke som är på produkten, så den går bara att få tag i från dem.
//Jakob

  • Medlem
  • 2005-11-16 16:45
Ursprungligen av Jackman:

Vad jag har läst ska den funka helt klockrent!

Näää nu håller jag inte med.

Köpte en sån igår. Gick hem med den o testade. Den funkade inte... jag gick ner tillteknikmagasinet o sa att den inte funkade o att den röda lampan inte ens lyste. Då fick jag till svar: "Nää men det gör den inte förrän du har satt in ipoden... " Så jag bad honom att testa iallafall. Självklart... hade jag rätt.. Så jag fick en ny.

Gick upp o testade igen. Denna gången lyste den röda lampan men när jag kopplade in min nya iPod G5 Video 30 gig så tog den inte emot någon laddning...

Jag har inte orkat gå ner till teknikmagasinet igen, men måste göra det snart.

Säljaren påstod att den funkade på sin ipod... Jag antar att han hade en äldre iPod än G5.
Konstigt att dom inte funkar.

Nu ska mitt snåla jag gå o köpa en orginal.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-16 21:55
Ursprungligen av jaype:

Näää nu håller jag inte med.

Köpte en sån igår. Gick hem med den o testade. Den funkade inte... jag gick ner tillteknikmagasinet o sa att den inte funkade o att den röda lampan inte ens lyste. Då fick jag till svar: "Nää men det gör den inte förrän du har satt in ipoden... " Så jag bad honom att testa iallafall. Självklart... hade jag rätt.. Så jag fick en ny.

Gick upp o testade igen. Denna gången lyste den röda lampan men när jag kopplade in min nya iPod G5 Video 30 gig så tog den inte emot någon laddning...

Jag har inte orkat gå ner till teknikmagasinet igen, men måste göra det snart.

Säljaren påstod att den funkade på sin ipod... Jag antar att han hade en äldre iPod än G5.
Konstigt att dom inte funkar.

Nu ska mitt snåla jag gå o köpa en orginal.

Min röda lampa lyste också men den fungerade inte, jag ska ta med iPoden & fara till Luleå på söndag & byta mot en ny. Är tänkt som en present åt min lillasyster samtidigt som hon får en nano, så det är ju synd när den inte fungerar. Original är nog bäst trotsallt, kanske att JoS laddarna håller bättre kvalitet än TMs egna.
Men somsagt ta med iPoden till butiken när ni ska köpa den från TM så går det nog bra (för nog finns det alltid någon fungerande).
//Jakob

Jag ska nog köpa Apples egna "world travel kit" för jag vill gärna kunna ladda utomlands oxå..
Det blir när jag får pengar....

Ursprungligen av thecrazy88:

Jag ska nog köpa Apples egna "world travel kit" för jag vill gärna kunna ladda utomlands oxå..
Det blir när jag får pengar....

Du kan få köpa mitt Travel kit, köpte nämligen fel för typ ett halvår sen och orkade aldrig returnera

  • Medlem
  • 2005-11-17 09:26
Ursprungligen av ToCo:

Hej!

Får börja med att säga att detta var ett trevligt forum.

Till frågan.

Jo det är så att jag köpt den nya verisionen av iPod. 60GB.
Vad jag märkte till min förfäran när jag fick den var att det inte medföljde någon vanlig väggladdare. Helt sanslöst korkat om man frågar mig.

Grejen är nu att jag vill ha just en sådan laddare. Kikade på iPodStore, men tro det eller ej så hittade jag inget. Kanske är dålig på att leta.

Skulle vara snällt ifall någon kunde länka till en sådan laddare på iPod store eller vilken annan butik som helst. Ska nämligen till Thailand snart och då vill jag kunna ladda iPoden utan att behöva en USB port.

Tack på förhand.

MVH// Linus

Tänkte bara säga iomed att det diskuterades överprisade travellerkit osv här i tråden att svenska kontakter fungerar utmärkt i Thailand! Lite slappa men de funkar. Till Thailand behöver man alltså ingen adapter!!

Ursprungligen av Issus:

Tänkte bara säga iomed att det diskuterades överprisade travellerkit osv här i tråden att svenska kontakter fungerar utmärkt i Thailand! Lite slappa men de funkar. Till Thailand behöver man alltså ingen adapter!!

Jag ska till australien. Än så länge har det funkat att ladda ipod 60 via min dator. Men jag köpte en kontakt till den på TM. Har inte prövat den än. Är det någon som har länken till ipods egna?? Känner mig lite lat nu..eller snarare trött, kl är ju trots allt halv 2. Funkar svensk stickkontakt i Australien? Är det samma "styrka" i strömmen i Australien (tänkte så man inte får ipoden att krascha helt).

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-01 13:46
Ursprungligen av kalle888:

Jag ska till australien. Än så länge har det funkat att ladda ipod 60 via min dator. Men jag köpte en kontakt till den på TM. Har inte prövat den än. Är det någon som har länken till ipods egna?? Känner mig lite lat nu..eller snarare trött, kl är ju trots allt halv 2. Funkar svensk stickkontakt i Australien? Är det samma "styrka" i strömmen i Australien (tänkte så man inte får ipoden att krascha helt).

Elektriciteten är 240/250 volt(AC 50Hz). Kontakterna i Australien har tre st piggar istället för två på sina kontakter

Ok, men man behöver väl det till England? för det är närmaste inplanerade resan..

femton: Hur mycket ska du ha? Har inga pengar just nu men efter jul så...

Ursprungligen av thecrazy88:

Ok, men man behöver väl det till England? för det är närmaste inplanerade resan..

femton: Hur mycket ska du ha? Har inga pengar just nu men efter jul så...

Jaadu.. Vad vill du betala för den? Typ 200-250 eller?

Ursprungligen av femton:

Jaadu.. Vad vill du betala för den? Typ 200-250 eller?

Helt ok pris.. Men som sagt, har inga pengar just nu.. Återkommer..

Ursprungligen av thecrazy88:

Helt ok pris.. Men som sagt, har inga pengar just nu.. Återkommer..

Visst, vi säger väl så.. Hör av dig när du vill köpa.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-20 22:34

Det var inte "fel" på min laddare, den verkar fungera med nano men inte med G4.
Jag bad butiksbiträdet testa laddaren med en nano istället för min iPod. Då verkade den fungera klockrent.
Alltså kan man iaf INTE använda G4 till en sån här laddare.
//Jakob

För att kunna använda till exempel kjell.com:s (http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=31764&path=), teknikmagasinets (http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=040062) eller istuffs (http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=75_88&products_id=335) reseladdare behövs alltså dessutom en Apple iPod Universal Dock som kostar 375 kr från apple.se?

Ursprungligen av blueboy:

För att kunna använda till exempel kjell.com:s (http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=31764&path=), teknikmagasinets (http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=040062) eller istuffs (http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=75_88&products_id=335) reseladdare behövs alltså dessutom en Apple iPod Universal Dock som kostar 375 kr från apple.se?

Hmm.. det borde väll inte behövas?
Jag tänkte köpa den dära från istuff.com
Ska man inte bara plugga in den i iPoden?

Hm, fel av mig. Det behövs ingen sån där dock. Jag har nu köpt en reseladdare på Elgiganten för 149 kr som fungerar utmärkt. Så JA, det är bara att koppla in iPod:ens usb-kabel mellan iPod:en och reseladdaren.

Yes, märkte det!
Tog och chansade på en trevlig laddare från istuff.se
Den ladda min iPod skit fint igår kväll!

Bevaka tråden