Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kopieringsskyddat album?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hur gör man om man vill överföra en kopieringsskyddad skiva till sin pod?
min nya depeche-skiva är dum, den vill inte poddas:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-16 12:20

va? ska det va så dåligt?
jag rippar mina kopieringsskyddade plattor i iTunes o sen är det bara att dra över dem till min iPod. iofs har jag en G3 just nu. det kanske inte går på G5an?

näe:/ när jag försöker öppna den (du vet, låtarna brukar ju komma in direkt till itunes när man satt in cdskivan), så börjar låtarna spelas i ett annat format, en liten mörkgrå grej som ser ut ungefär som winamp:|

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-16 14:27

ok, men det är en mediaspelare som finns på skivan.
vad har du för inställningar i iTunes? Gå in i Redigera >Inställningar >Avancerat >Importera
sen står det vid CD-inmatning vad som ska hända när du sätter i en ny CD. jag har min på Visa Spår. då kommer spåren på skivan fram o det är bara att rippa dem.

Ursprungligen av m1kke:

ok, men det är en mediaspelare som finns på skivan.
vad har du för inställningar i iTunes? Gå in i Redigera >Inställningar >Avancerat >Importera
sen står det vid CD-inmatning vad som ska hända när du sätter i en ny CD. jag har min på Visa Spår. då kommer spåren på skivan fram o det är bara att rippa dem.

jag har också "show songs" som inställning:S fattar inte hur jag ska göra. jag sökte på sökknappen också, för att se om någon ställt frågan innan (fann ingenting). är väl lite (hrhm) smån00big än.
förlåt förresten, operatörer, att jag inte lade in den här frågan på 'mjukvaruforumet'. ska försöka lägga in trådarna i rätt forum i framtiden. *sniffer*

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-16 20:36

Hade samma problem, med exakt samma skiva. Jag testade ett otal program i min pc, jag testade även på tjejens iMac, men hela tiden med missljud. Lyckades dock rippa den till slut på en annan pc, så jag misstänker att det har att göra med vilken cd/dvd-läsare som används.

Flyttar tråden till mjukvarudelen.

Den enda lösningen är att inte köpa såna skivor.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-17 22:19
Ursprungligen av filuhr:

Den enda lösningen är att inte köpa såna skivor.

Nej, du har rätt. Men verkligheten är inte alltid så enkel, tyvärr. Dels så informerade inte cdon om detta när jag köpte min skiva (jovisst kan jag returnera den om jag vill), men jag vill ju faktiskt ha skivan... men såna här tilltag från musikbolagen tror jag bara främjar fildelningen.

  • Medlem
  • 2005-11-18 14:55

För de som kör i Windowsvärlden så rekommenderar jag starkt ett program med namn AnyDVD. Det ligger alltid i systemtray:en och kollar av vad som sätts in i CD/DVD-läsaren/brännaren. Den tar bort alla möjliga och omöjliga kopieringsskydd på både DVD-skivor och CD-audio-skivor och har aldrig misslyckats för mig. Programmet är gratis att prova i 21 dagar, och är inte speciellt dyrt.

Lycka till / Manor

1
Bevaka tråden