Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvalite?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag frågade i butiken när jag köpte min Ipod nano vad det var för kvalite på den, jag fick svaret att man tydligen kört över den med en bil och den fortfarande funka.

Det som är spännande är att jag för ca en vecka sen tappade den i marken, jag är bara människa, och nu har hela skärmen gett upp helt. blir som om man tryckt in den tills allt ba flytit ihop.

Någon annan som lyckats tappa den? De kan ju inte mena att man inte kan råka tappa sin mp3 i golvet utan att den går sönder?

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-16 14:49

Det finns ett test där de verkligen tar i med hårdhandskarna. T.ex. så "tappar" de iPod nano ett antal gånger. Men förutom repor så fungear den bra. De släpar den även bakom en bil.

Tillslut blir de lite lacka på att iPoden bara vägrar gå sönder så då kör de över den med en bil. Skärmen går sönder men den fortsätter spela musik.

Jag tycker att det är dumt att affären hänvisar till ett test som inte är officiellt på något sätt. Dessutom kan det hända att konstruktionen mellan din nano och den de har i testet skiljer sig. Kanske något som har glappat i din redan från början som bara behövde en lite smäll för att gå sönder helt osv.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-11-16 16:11

Det finns många trådar om displayerna på nanon och det är vida känt att displayen kan gå sönder även om du är försiktig. Apple har tydligen någon ny policy som gör att råkar du ut för problem med displayen (utan att större skador syns) så får du nanon utbytt mot en ny.

Men om du nu tappat den så är det nog kört om den har några större skador.

Om skärmen har gett upp, och det itne är några andra märken efter yttre åverkan så byter apple ut nanon gratis. Gå upp på deras sida och kolla.

Ahh jag åkte faktiskt idag och fock byta den helt mot en ny, fast att det var ett märke väldigt nöjd!

1
Bevaka tråden