Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej!
Har köpt en iPod Nano till min son i julklapp. Tänkte också köpa ett presentkort med musik, men det verkar vara helt omöjligt.
Är jag helt sämst eller kan man inte det?????????
Hej!
Har köpt en iPod Nano till min son i julklapp. Tänkte också köpa ett presentkort med musik, men det verkar vara helt omöjligt.
Är jag helt sämst eller kan man inte det?????????
Tacksam för hjälp
Hälsn Catarina
Jo visst är det självklart att du kan köpa presentkort med musik från iTMS.
Har själv inte gjort detta, men kan rekommendera att du öppnar iTunes (ifall du har det installerat) och går in under hjälpmenyn -> iTunes och Musicstore hjälp > Sök på "presentkort" så får du upp olika alternativ som jag tror kommer besvara din fråga.
Annars besök iTunes på nätet där du finner mer info!
En skön julklapp till sonen, han kommer bli mer än glad Go Jul på er ! (första julhälsningen i år haha)
Tänkte köpa 3 st iTunes Gift Card á 400 kr (som tydligen är maxbelopp per st). Men efter två inhandlade "gift cards" säger Itunes Store: "This purchase would exceed the maximum Gift Certificate amount for this account".
Det tredje inköpet säger alltså iTunes STOPP för. Någon som vet varför det är så? Får man inte handla presentkort för mer än 800 kr eller menar iTunes att jag i stället borde ladda ner musiken jag tänkte ge bort illegalt? Dessutom finns det noll support för dessa ärenden. Hänvisas av sur medarbetare på Apple Store i Sverige till ett mail-formulär. Konstigt att världens största digitala skivaffär inte har ett enda telefonnummer att ringa.
Kan tillägga att jag köpt både musik och apps i Itunes Store utan problem tidigare, att det finns pengar på kontot och att det är rätt kontonummer och e-post-adress kopplat till kontot på Itunes Store.